“ساقی” ها بیخ گوش مدارس آذربایجان/از این فاجعه باید “دق” کرد!
“ساقی” ها بیخ گوش مدارس آذربایجان/از این فاجعه باید “دق” کرد!
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی درحالی از آسیب پذیری احتمالی 592 مدرسه استان با موادمخدر خبر داده است که در اصل باید، از شنیدن این خبر و آمار فاجعه بار مدارس در معرض آسیب "دق" کرد!

اویاقلیق – احد نقش شور: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی درحالی از آسیب پذیری احتمالی ۵۹۲ مدرسه استان با موادمخدر خبر داده است که در اصل باید، از شنیدن این خبر و آمار فاجعه بار مدارس در معرض آسیب “دق” کرد!

فارغ از فراگیری مصرف مواد مخدر در کشور و تعداد رسی معتادان، که برابر آمار سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲ میلیون نفر را شامل می شود، در معرض خطر قرار گرفتن این تعداد مدرسه استان از مجموع ۸۰۷۷ مدرسه فعال، آماری تکان دهنده به شمار می رود که می بایست با حساسیت بالایی مورد توجه قرار گیرد!

البته معلوم نیست، ستاد مبارز با موادمخدر استان، آموزش و پرورش، نهادهای متکثر فرهنگی و حتی معلمان پرورشی مدارس، با آن حجم از اعتبارات و بودجه های اختصاصی و دستگاه های عریض و طویلی که به بهانه پرورش، آموزش، ورزش، مشاوره و عناوینی از این دست به راه انداخته اند، چه برنامه ای برای کاهش ضریب آلودگی مدارس و دانش آموزان به موادمخدر خواهند داشت؟

به نظر می رسد، جدای از پاکسازی حریم و محدوده مدارس از سوداگران افیون و مواد مخدر، لازم است، نهادها و سازمان ای فرهنگی، آموزشی استان، خاصه ستاد مبارز با موادمخدر، علاج واقعه را قبل از وقوع بکنند؛ چراکه آلودگی حتی یک دانش آموز نیز از منظر افکار عمومی نمی تواند قابل قبول باشد.