از هایده و معین تا تخم مرغ های نقاشی شده!
از هایده و معین تا تخم مرغ های نقاشی شده!
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه برخورد با المان‌ های تخم مرغ‌های نوروزی در تبریز گفت: نفوذ تفکرات ایرانشهری و تمامیت خواهانه فرهنگی و نظائر آن موجب آزردگی اهل فرهنگ و هنر کشور و آذربایجان شده است.

به گزارش اویاقلیق، محمد حسین فرهنگی با انتقاد از نوع برخورد با المان های تخم مرغی در تبریز افزود: چرا ابتدا تخم مرغ ها چیده و آن گونه در فصل گردشگری تبریز برچیده شد!
وی ادامه داد: هر چند این روزها مردم و به ویژه کارگران عزیز و بازنشسته های آنها مسائل مهم تری برای پیگیری دارند اما چرا در رسانه های مختلف، عادی سازی معین و هایده به فرهنگ کشور آسیب نمی زند ولی نمایش چند تخم مرغ نقاشی شده ؛ حساسیت زا شده است؟
فرهنگی با اشاره به اتفاقات در چند روز گذشته و واکنش های مردمی و کنش‌گران اجتماعی گفت : حساسیت زایی های نابهنگام، باعث گسترش توجه به موضوعات ساده در لایه های فکری جامعه می شود.
وی تامید کرد: نحوه مواجهه صحیح با رویدادهای فرهنگی در تبریز مناسب نبوده و جا دارد نرمش و درایت خاصی صورت گیرد. امر فرهنگ موضوعی نرم است و مسائل آن با پاسخهای نرم قابل توجیه می باشد، نه این که به یکباره واکنش سوال برانگیز برای مردم صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: مدت هاست منطقه ما با وجود آن که اقدامات موثری برای مدیریت و برچیدن آنها انجام داده ایم، اما عملا درگیر نفوذ تفکرات ایرانشهری و تمامیت خواهانه فرهنگی و نظائر آن است که موجب آزردگی اهل فرهنگ و هنر می باشد و  سرزمینی را که دارای قدمت چندین هزارساله است زیر سوال می برند.
این نماینده مردم تبریز اذعان داشت: فارغ از طرح و نقش و طراح این آثار و بود و نبود سلیقه مناسب؛ به نمایش گذاشتن و سپس جمع آوری آنها با شیوه های ناشیانه جای بسی سوال است که متولیان امر چرا این گونه با افکار عمومی بازی کرده و موجب تألم خاطر همشهریان می شوند.
وی تصریح کرد: به فرهنگ والا و سواد اجتماعی مردم آذربایجان و تبریز آنقدر واقفیم که می دانیم  قدرت تشخیص فرهنگ و ضد فرهنگ را دارند.