طرح «باغ بام» ظرفیتی خوب برای توسعه فضاهای سبز شهری
طرح «باغ بام» ظرفیتی خوب برای توسعه فضاهای سبز شهری
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز بر ظرفیت خوب پشت بام ساختمان‌ها در توسعه فضاهای سبز شهری تاکید کرد

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، سیامک آسیایی با اشاره به توسعه روز افزون شهرنشینی و لزوم ایجاد فضاهای سبز شهری بیشتر، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه و پیشرفت روز افزون شهرنشینی و افزایش برجها و ساختمانهای بلند در فضای داخلی و پیرامونی کلانشهرها، فضاهای مناسب برای بسترسازی و ایجاد فضای سبز رو به کاهش رفته و نیاز به استفاده از ظرفیت‌های جدید به ویژه فضاهای پشت‌بام برای تحقق این امر مهم هستیم.

 

وی در این زمینه باغ‌بام را ظرفیت و بستر خوبی برای توسعه فضاهای سبز شهری عنوان کرد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای عرصه‌های مورد نیاز توسعه‌ای فضای سبز باشد.

آسیایی همچنین با اشاره به برنامه‌های مورد نظر برای حمایت از شهروندانی که بهترین فضاهای سبز پشت‌بام را ایجاد کنند، افزود: پشت‌بام‌ها فضاهای مناسبی برای ایجاد محیط سرسبز خانگی است که باعث شادابی محیط زندگی ساکنان شهری می‌شود و در این راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز مشوق‌های حمایتی لازم را در حال برنامه‌ریزی دارد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: هم اکنون در بیشتر کشورهای پیشرفته و پرجمعیت که به دلیل ساخت و سازه‌های بیشتر با کمبود عرصه برای ایجاد فضاهای سبز شهری مواجه هستند باغ بام‌ها جایگزین مناسبی برای این فضاها به شمار می‌روند.