تولید بیش از ۸۵ هزار نشاء گل در گلخانه‌های شهرداری منطقه ۱۰
تولید بیش از ۸۵ هزار نشاء گل در گلخانه‌های شهرداری منطقه ۱۰
شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: با هدف کاستن از هزینه های جاری و جلوگیری از خریدهای غیر ضروری ۸۵ هزار نشاء گل تا پایان سال درگلخانه های این منطقه تولید می شود.

 به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، موسی زارعی با اعلام این خبر گفت: با توجه به خودکفایی منطقه در تهیه و تولید نهالهای مود نیاز خود، مدیریت منابع مالی و تداوم اقدامات حوزه فضای سبز به همت تلاشگران حوزه فضای سبز منطقه، تا پایان سال بیش از ۸۵ هزار نشاء انواع گل در گلخانه های سطح منطقه تولید می‌شود که این امر سبب خودکفایی در تولید گل و کاهش هزینه‌ها شده است.

وی به تولید و پرورش گل‌های پاییزی در گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: تولید نشا و قلمه‌زنی ۳۰ هزار رز و بذرپاشی ۳۵ هزار گل‌های گازانیا، استر و… در این محل  آماده و تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گل‌های خانواده ناز نیز بخش دیگری از تولیدات گلخانه‌ای شهرداری منطقه هستند که به تعداد ۳۰ هزار گلدان انواع ناز قلمه‌زنی شدند و آخر اسفند ماه با مساعد شدن شرایط آب و هوا همزمان با کاشت بهاره گل و گیاه در معابر و مسیرهای اصلی و فرعی و پارک های سطح حوزه شهرداری منطقه ۱۰ برای ایجاد فضایی زیبا و دلنواز در آستانه بهار طبیعت کاشته می شود.

زارعی ابراز داشت: با تولید انواع نشاء گل‌های بهاری درصدد هستیم ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها با استفاده از توان داخلی، چهره متفاوتی از سیمای منطقه را در فصل بهار ارائه کنیم.