تلاطم در اردوگاه معبود با یک شایعه‌ی قریب به صحت!
 تلاطم در اردوگاه معبود با یک شایعه‌ی قریب به صحت!
از چند روز گذشته که شایعه جدا شدن محمدجعفر عظمایی رئیس سازمان صمت استان از این مجموعه و حضورش در مجتمع  سونگون در سطح گسترده پخش شده، برخی نیمچه‌ رسانه‌های فیک شروع به سمپاشی علیه این فرد و برخی اطرافیان وی نموده و ضمن ایراد اتهامات خنده‌دار و بی‌اساس به این افراد، معبود عباس‌زاده را بعنوان متخصص صنعت، معدن و پیشکسوت مدیریت و در نهایت، منجی صنعت مس معرفی نموده است.

اویاقلیق: پس از برکناری علی رستمی مدیرعامل متخلف و پرحاشیه مس ایران توسط وزیر صمت و جانشینی امیر خرمی‌شاد مرد کاربلد صنعت ایران، روزی نیست که شایعه برکناری معبود عباس‌زاده از مجتمع مس سونگون به گوش نرسد چرا که خرمی شاد با انتصابات اخیرش در مجموعه مس ثابت کرده است که حضور یک مدیر ناکارآمد، ناتوان و فاقد تخصص و تحصیلات را برنخواهد تابید.

هرچند حضور لرزان و ناپایدار معبود عباس زاده در چند ماهِ بعد از علی رستمی با حمایت پیدا و پنهان برخی کانونهای قدرت و ثروت تا امروز ادامه یافته است، ولی ظاهرا چوب خطِ این شخص، دیگر پر شده است و باید برود!

از چند روز گذشته که شایعه جدا شدن محمدجعفر عظمایی رئیس سازمان صمت استان از این مجموعه و حضورش در مجتمع  سونگون در سطح گسترده پخش شده، برخی نیمچه‌ رسانه‌های فیک شروع به سمپاشی علیه این فرد و برخی اطرافیان وی نموده و ضمن ایراد اتهامات خنده‌دار و بی‌اساس به این افراد، معبود عباس‌زاده را بعنوان متخصص صنعت، معدن و پیشکسوت مدیریت و در نهایت، منجی صنعت مس معرفی نموده و در یک موضعگیری همراه با تهدید، عظمایی را از حضور در سونگون برحذر داشته‌اند!

این صفحه اینستاگرامی فیک که قبلاً نیز اقدامات مخربی از جمله توهین به مردم منطقه و اختلاف‌افکنی بین مردم اهر و ورزقان نموده بود، اکنون به هدایت یک فرد معلوم‌الحال از نزدیکان مدیران سونگون، اقدام به توهین و فحاشی علیه عظمایی نموده است.

هر چند همه اعتقاد داریم که این مطالب سخیف، نیازی به پاسخ ندارند ولی لازم است نکاتی در مورد ادعاهای این پیج فیک جهت استحضار مخاطبین گرانقدر بیداری آذربایجان و اهالی منطقه ورزقان ذکر نماییم:

۱. ادعا شده که برخی افراد، خواب رنگین برای سونگون دیده‌اند. این پیج فحاش باید بداند خواب رنگین (و صد البته ننگین) روزی برای سونگون دیده شد که یک فرد ناآگاه، فاقد تجربه اجرایی و بدون حتی یک روز کارآموزی در صنعت، فقط به اتکای حمایت رستمی به واسطه یکی دو تا مقاله مشترک بی‌ارزش، زمامدار بزرگترین بنگاه اقتصادی شمالغرب شد!

۲. در آن متن بی‌ارزش، به یک حلقه مافیایی اشاره شده که در تبریز به حواشیون معروفند! همگان میدانند که تنها مافیایی که بر صنعت مس مسلط شد و این صنعت را ویران نمود، مافیای مخوف با پدرخواندگی مجید هدایت و علی رستمی بوده که یک عضو پیاده‌نظام این مافیا، چندصباحی با جوسازی، پول‌پاشی و اقدامات پوپولیستی به حساب صنعت مس در این استان یکه تازی نمود.

۳. ادعا شده که محمدجعفر عظمایی از بازمانده‌های اصلاحات است و کاری برای صمت استان نکرده! هرچند این نوشتار در صدد حمایت از هیچ فردی نیست ولی لازم است به این پیج دروغین اینستاگرامی و گرداننده آن یادآوری شود که اولاً عظمایی بعنوان اولین رئیس صمت استان (پس از ادغام دو وزارت)، در زمان دولت احمدی‌نژاد در این سازمان حضور یافته و ثانیا با نگاهی به عملکرد وی در آن دوران، میتوان به اقدامات درخشانی برخورد نمود، ثالثاً عظمایی پس از صمت آذربایجانشرقی، مسئولیت‌های بزرگی در نفلین سینیت سراب، فولاد آذربایجان، ایمیدرو و …. داشته و مثل بعضی‌ها یهویی از لپ لپ درنیامده و مستقیماً از خوابگاه دانشجویی به حوزه صنعت قدم نگذاشته است!

۴. در متن پیج دروغین، عظمایی به نصب بنر به نام خانواده شهدا متهم شده است. این بیشتر به یک جوک شبیه است چرا که مقام اول استان در نصب بنرهای تبلیغاتی پرتعداد، برگزاری نشست خبری بی‌معنی و فاقد محتوا، حضور در رادیو و تلوزیون و …. در دست ولی‌نعمت شماست و به همین مناسبت اقدام به استخدام یک تیم تبلیغاتی متشکل از افراد هتاک رسانه‌ای از جمله نویسنده متن مذکور نموده است.

۵. گفته شده که «اینجا تبریز یا تهران نیست؛ اینجا ورزقان است». بله آنجا ورزقان است و در سایه حضور معدود افراد معلوم‌الحال و مریض چون شما، رنگ فقر و فساد از چهره آن شهرستان زدوده نمیشود، مدیران فاقد دانش کافی و بی‌تجربه در آنجا به کار گمارده میشوند و حاشیه بر متن غلبه میکند و سؤ مدیریت بیداد میکند

خلاصه اینکه عصبانیت این پیج دروغین، نویدبخش تغییراتی خوب و روزهایی خوش میدهد !!

تا باد چنین بادا