تجمع پزشکان معترض به روند برگزاری و ابهامات آزمون شفاهی دانشنامه تخصص!
تجمع پزشکان معترض به روند برگزاری و ابهامات آزمون شفاهی دانشنامه تخصص!
جمعی از پزشکان شرکت کننده در آزمون شفاهی دانشنامه تخصص، با انتقاد از برخی اجحاف ها و ابهامات این آزمون و نیز عدم پاسخگویی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تجمع مقابل این وزارتخانه، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات رخ داد در این آزمون مهم شدند.

اویاقلیق: جمعی از پزشکان شرکت کننده در آزمون شفاهی دانشنامه تخصص، با انتقاد از برخی اجحاف ها و ابهامات این آزمون و نیز عدم پاسخگویی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تجمع مقابل این وزارتخانه، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات رخ داد در این آزمون مهم شدند.

این عده در اعتراض به آنچه که تخلف، عدم شفافیت، عدم پاسخگویی و مشکلات موجود در روند آزمون مذکور عنوان می کنند، خواستار ورود مسوولان ارشد استانی و کشوری برای احقاق حق پزشکان متضرر در آزمون شده اند.

بخش عمده ی ناامیدی و ناباوری این پزشکان، آن هم پس از گذراندن چهار سال دوره سخت رزیدنتی و پس از کسب نمره ی بالا در آزمون دانشنامه ی کتبی، ناشی از عدم شفافیت و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان مربوطه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در جواب تقاضای پزشکان، مبنی بر رویت پاسخ نامه ی شفاهی و شفافیت حداکثری، نظیر آنچه که در آزمون کتبی رخ داده بود، پس از اعلام نتایج آزمونی که به عینه برگزاری الکترونیک آن دچار نقص های فاحش بوده است.

بنا بر اعلام پزشکان معترض، این نقص ها شامل ریست شدن چندباره ی سرورها حین برگزاری آزمون که منجر به این می شد که عده ی زیادی از داوطلبان با بازگشت به پاسخنامه ی سوالات pmp جواب نادرست خود را اصلاح کنند ، وجود مشکلات عدیده در بارگذاری پاسخ ها که باعث شده بود تا بسیاری از پاسخ ها جاانداخته شده و ثبت نشود، صفحه آرایی نامناسب که منجر به عبور بی پاسخ از سوالات به وسیله بسیاری از داوطلبان شده بود و عدم نمایش صفحات بسیاری از سوالات در آزمون pmp و kf که ناعادلانه باعث میشد داوطلب نمرات مربوط به آن سوالات را نگیرد می باشد.
به گفته پزشکان معترض که اعتراض خود را در قالب نامه ای رسمی به مقام معظم رهبری نیز ارسال کرده اند، همه این ها منجر به این شد که داوطلبینی که نتایج قابل قبولی در آزمون کتبی به دست آورده بودند، ناامیدانه و ناباورانه در جست و جوی پاسخ مناسب درباره علت نتیجه دور از انتظار امتحان شفاهی دانشنامه که به هیچ وجه منعکس کننده تلاش شبانه روزی چهار ساله آنها نبوده است باشند؛ با این حال، مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حتی امکان ثبت اعتراض الکترونیکی نظیر آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاده بود را نیز فراهم نکرده اند.
اعتراض این گرو از پزشکان به روند برگزاری و اعلام نتایج آزمون شفاهی تخصص درحالی فراگیر شده است که تا این لحظه، هیچ یک از مسوولان ارشد و رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهارنظر یا پاسخی روشن به این ابهامات و حواشی نداشته اند!