خانه مادر و کودک در شهرک خاوران احداث می‌شود
خانه مادر و کودک در شهرک خاوران احداث می‌شود
شهردار منطقه۹ با اشاره به ظرفیت های بالقوه خاوران در تحقق شهردوستدارکودک، از احداث خانه مادر و کودک در این شهرک خبر داد.

به گزارش اویاقیلق به نقل از شهریار، محمد حسین زاده با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت احداث پارک های موضوعی در سطح شهرک خاوران، از احداث خانه مادر،کودک در محل احداث پارک دوستدار کودک شهرک خاوران خبر داد.

شهردار منطقه با بیان اینکه ابتکار شهردوستدار کودک با همکاری مشترک وزارت کشور و یونیسف مطرح و با بررسی های صورت گرفته، شهر تبریز به همراه ۱۱ شهر کشور، بعنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شده، اظهار داشت: شهرک خاوران با ظرفیت پذیرش برای ساکن شدن ۱۵۰ هزار نفری که در افق آن پیش بینی شده دارای ظرفیت های بالقوه ای است که تحقق شهر دوستدار کودک را در این بخش از کلانشهر تبریز به سهولت امکان پذیر می سازد.

حسین زاده افزود: در راستای احداث اولین پارک اختصاصی و دوستدار کودک خاوران، خانه مادر، کودک در ابعاد ۳۵ در۱۷ متر و به مساحت تقریبی ۶۰۰ متر مربع در یک طبقه احداث می شود که دارای کتابخانه، اتاق مادر،کودک، کلاس های هنری و فضای بازی مختص کودکان و خردسالان و امکانات مدرن و بروز بازی بر پایه آموزش و مهارت، با بهره گیری از ایده های خلاقانه گروه سنی کودکان است.

به گفته شهردار منطقه، پارک دوستدار کودک با هدف آموزش و یادگیری از طریق ایجاد ارتباط کودک با محیط، طبیعت و همچنین بازی، آموزش و ایجاد مشارکت عملی کودکان و نیز ایجاد تعلق پذیری کودک نسبت به شهر، پس از طراحی و تصویب در خاوران احداث می شود.