مهاجرت نیروی کار متخصص به خاطر دستمزد دلاری/کمبود نیروی کار چالش حوزه تولید استان
مهاجرت نیروی کار متخصص به خاطر دستمزد دلاری/کمبود نیروی کار چالش حوزه تولید استان
: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز معتقد است کمبود نیروی کار ماهر و متخصص پالش اصلی عرصه تولید استان است و بخشی از نیروی کار متخصص به خاطر دستمزدهای دلاری مهاجرت می کنند.

بیداری آذربایجان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز معتقد است کمبود نیروی کار ماهر و متخصص پالش اصلی عرصه تولید استان است و بخشی از نیروی کار متخصص به خاطر دستمزدهای دلاری مهاجرت می کنند.

یونس ژائله در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اعلام این مطلب افزود: کمبود شدید نیروی کار در استان یکی دیگر از چالش‌های پیش رو در حوزه‌ صنعت است و متاسفانه خطوط تولیدی کارخانه‌ها با سرمایه‌گذاری میلیاردی بدلیل نبود کارگر خوابیده و تعطیل شده است.

وی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه آذربایجان شرقی با کمبود جدی نیروی کار مواجه است، افزود: در درب ورودی اکثر کارخانه‌های در شهرستان شبستر و شهرک سلیمی بنر استخدام کارگر نصب شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: نیروی کار متخصص و ساده در بخش‌های مختلف صنعت استان به شدت احساس می‌شود و الان به اوج خود رسیده است و کارخانه‌‌داران به دلیل کمبود کارگر هجوم به جذب بانوان آورده‌اند تا نیروی کار خود را تامین کنند.

ژائله خاطرنشان کرد: در مجموعه تحت مدیریت خودم شیرین عسل هم با کمبود شدید نیروی کار مواجه هستم و هر روز اگر به این مجموعه مراجعه کنید با ۵۰ تا ۶۰ نفر مواجه می‌شوید که برای انجام مصاحبه دعوت به کار آمده‌اند.

ژائله در عین حال گفت: مجموعه کارخانه‌های شیرین عسل در حال حاضر با کمبود ۳ هزار نفر نیروی کار مواجه است.

وی عمده علت کمبود نیروی کارگری و متخصص در استان را مهاجرت این افراد به کشورهای منطقه از جمله عراق و پاکستان برای انجام کار و دریافت دستمزد دلاری اعلام و اظهار کرد: اکنون بخش های مختلف اقتصادی استان با این مشکل دست به گریبان هستند.

رئیس اتاق تبریز اظهار کرد: رفتارهای غیراخلاقی برخی افراد در گذشته موجب شده تا افراد نخبه و فعال اقتصادی از جامعه آذربایجان کوچ و مهاجرت کنند و ماندگاری سرمایه های انسانی به کمترین تعداد خود رسیده است.