تشکیل ۴۶ پرونده جرائم اقتصادی با ۶۷ متهم
تشکیل ۴۶ پرونده جرائم اقتصادی با ۶۷ متهم
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از تشکیل46 پرونده در زمینه جرائم اقتصادی در استان به ارزش 529 میلیارد ریال خبر داد.

بیداری آذربایجان: فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، گفت: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار نیز احضار و از آنها تعهد اخذ و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ قبضه کلت جنگی به همراه مهمات مربوطه در استان کشف شده است.

سردار علی محمدی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید “صارمی” و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت:خبرنگاری یکی از مشاغل پرارزش، پرمعنا و اثرگذار در جامعه است و ارائه اخبار و اطلاع‌رسانی از حوادث، رویدادها و عملکرد سازمان‌ها و مسؤولان از وظایف خطیر خبرنگاران در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تعامل، همکاری‌ها، مساعدت‌ها و پشتیبانی خبرنگاران از پلیس استان، تصریح کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان یار و مددکار پلیس در بحث کنترل و پیشگیری از جرائم می‌توانند اثرگذار باشند و قلم خبرنگاران می‌تواند تثبیت‌کننده امنیت و آرامش در جامعه باشد.

سردار محمدی با اشاره به اثرگذاری اخبار و عملکرد پلیس در جامعه یادآور شد: قلم خبرنگاران نافذ بوده و با ظرافت و لطافت خاصی پیام‌ها و اخبار توسط اصحاب رسانه نشر و انعکاس می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه  پلیس به دنبال برقراری امنیت و آرامش در جامعه است، افزود: این مهم زمانی محقق می‌شود که آرامش روحی، فکری و روانی در جامعه بوجود بیاید و این با قلم و نگاه آگاهی‌بخش خبرنگاران محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تحلیل موضوعات در حوزه پیشگیری از جرائم، بیان موضوعات اجتماعی و نقش پلیس در حوزه‌های امنیتی و پیشگیری از جرائم، گفت:در پیشگیری و کنترل جرائم رسانه‌ها می‌توانند نقش اساسی را ایفا کنند، چرا که هر چقدر آگاه‌سازی و پیشگیری اجتماعی در جامعه توسعه یابد به همان میزان نیز جرائم کاهش یافته و کنترل خواهد شد.

سردار محمدی همچنین با بیان اینکه خبرنگاران همانند پلیس امین جامعه‌اند و این امانتداری وظیفه آنان را سنگین‌تر می‌کند، اذعان داشت:دقت نظر خبرنگاران نشان‌دهنده تیزهوشی، علاقه به کار و ایفای درست نقش آنان است.

افزایش ۱۶ درصدی تماس های ۱۱۰ پلیسی در آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی استان به میزان تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و متذکر شد: در ۴ ماهه سال‌جاری تعداد ۹۴۲ هزار و ۹۶۹ مورد تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۶ درصدی شاهد هستیم و از این تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۲ عدد تماس عملیاتی شده است و رضایت‌مندی ۸۸ درصدی در این حوزه داریم.

رتبه ۲۹ آذربایجان‌شرقی در سرقت

سردار محمدی به تاثیر  روحی و روانی جرم سرقت در جامعه اشاره کرد و گفت: رتبه استان در وقوع جرم سرقت ۲۹ بوده یعنی از نظر تعداد و فراوانی وقوع جرم سرقت در رتبه‌های پائین قرار داریم که در سال جدید وقوع جرم سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کنترل و کاهش یافته و در این مدت تعداد ۲هزار و ۹۵۹ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است .

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در استان از کاهش آمار فوتی‌ها از تصادفات جاده‌ای در استان در سال‌جاری خبر داد و ابراز کرد:در بحث کاهش ترافیک در مرکز استان بخصوص هسته مرکزی شهر تبریز پلیس استان مطالبه‌گر بوده و باید تمامی دستگاههای دخیل در امر ترافیک پای کار باشند تا بتوانیم با هم‌فکری، تعامل و خرد جمعی معظل ترافیک را در شهر تبریز حل و فصل کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری و یاری اصحاب رسانه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، بیان داشت: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار نیز احضار و از آنها تعهد اخذ و در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۹ قبضه کلت جنگی به همراه مهمات مربوطه در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: بنده  به نیابت از همکاران انتظامی استان تعهد می‌دهم که در تامین نظم و امنیت از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم و با مشارکت و همراهی مردم و مسئولان استان، امنیت پایدار و در خور شان و منزلت مردم شریف استان را تامین و فراهم کنیم.

تشکیل ۴۶ پرونده جرائم اقتصادی با ۶۷ متهم

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از تشکیل۴۶ پرونده در زمینه جرائم اقتصادی در استان به ارزش ۵۲۹ میلیارد ریال خبر داد.

سردار علی محمدی در رابطه با جرائم اقتصادی در چهار ماهه ۱۴۰۲ نیز اظهار داشت: امسال در زمینه جرائم اقتصادی از جمله اخلال در نظام اقتصادی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، پولشویی، رباخواری،  اختلاس، ارتشا، تبانی در معاملات دولتی، تعدی به اموال دولتی، فرار مالیاتی، زمین‌خواری، احتکاری ۴۶ پرونده‌ تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش پرونده‌ها در حوزه جرائم اقتصادی ۵۲۹ میلیارد ریال ارزش دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، افزود: در این رابطه و برای ۴۶ فقره پرونده جرائم اقتصادی ۶۷ متهم دستگیر شده است.

محمدی از کشف ۹۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این ارتباط ۴۰۹ فقره پرونده تشکیل و ۴۴۴ نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی آإربایجان شرقی از متلاشی شدن ۳ باند قاچاق کالا در استان نیز خبر داد.