دوره موفقی را پشت سر گذاشتیم/تسلیم فشارها نمی شوم
دوره موفقی را پشت سر گذاشتیم/تسلیم فشارها نمی شوم
شهردار تبریز در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسان استان که مزمان با 17 مرداد، روز خبرنگار برگزار شد، به سوالات و نقط نظرات خبرنگاران تبریزی پاسخ داد.

بیداری آذربایجان: شهردار تبریز در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسان استان که مزمان با ۱۷ مرداد، روز خبرنگار برگزار شد، به سوالات و نقط نظرات خبرنگاران تبریزی پاسخ داد.

یعقوب هوشیار در این نشست با ابراز خرسندی از موفقیت مدیریت شری تبریز در یک سال گذشته نسبت به تحقق وعده های داده شده گفت: خوشحالیم که با حمایت های اعضای محترم شورای شهر و همراهی تمامی شهروندان تبریزی، تمامی وعده های خود را عملی کردیم و توانستیم با اتمام بسیاری از طرح های نیمه تمام در زمان بندی درست، بخش قابل توجهی از معضلات شهری تبریز را مرتفع کنیم.

شهردار تبریز گفت: پس از وقفه چند ساله موفق شدیم فاینانس ۴۳۰ میلیون یورویی را از طریق بانک مرکزی به چرخه مالی و اجرایی پروژه توسعه قطار شهری تبریز منتقل کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: هر دو دستگاه  تی بی ام خط دو را فعال کرده و خط سوم را هم آغاز کردیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم بر اساس زمانبندی خط دو مترو تبریز تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: پس از وقفه چند ساله موفق شدیم فاینانس ۴۳۰ میلیون یورویی را از طریق بانک مرکزی به چرخه مالی و اجرایی پروژه توسعه قطار شهری تبریز منتقل کنیم.

هوشیار با اشاره به اتمام تملک خانه باقرخان اعلام کرد: شهرداری تبریز در دوره جدید مدیریت شهری با حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر، پروژه های مختلف و نیمه تمام عمرانی خود از جمله  پل های ترافیکی، تملک خانه باقرخان و اجرای پروژه عمرانی مقبره‌الشعرا را به اتمام برساند.

وی با اشاره به دیدار مستمر با شهروندان عنوان کرد: تا به امروز ۳۷ قرار خدمت و ۱۰۰ملاقات مردمی داشته ایم که به رفع و رجوع مشکلات مردم پرداختیم و امیدوارم با سیاستگذاری شورای اسلامی شهر بتوانیم با نگاه جدید در بودجه با ۲۰ همت، اقدامات جدی مطابق با برنامه های راهبردی عملیاتی شهرداری تبریز اجرایی کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت همکاری های مشترک اصحاب رسانه و شهرداری تبریز عنوان کرد: قصد داریم کنگره  ۱۰ هزار شهید استان به عنوان سرمایه معنوی، همایش سرمایه‌گذاری بین‌المللی با هدف معرفی جایگاه تبریز و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری آن را با بهره مندی از ظرفیت علمی خبرنگاران برگزار کنیم.

هوشیار همچنین تصریح کرد: همایش زنده‌نامان در بهمن ماه و همایش جاده ابریشم در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: امیدوارم با سیاستگذاری شورای اسلامی شهر بتوانیم با نگاه جدید در بودجه سال جاری با ۲۰ همت، اقدامات جدی را انجام دهیم.

شهردار تبریز همچنین ضمن تاکید به اهمیت فعال‌سازی حوزه سلامت شهری، اظهار کرد: تحقق عملکرد بودجه‌ای شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱ حاصل اجماع و کمک مردم است و قدردان همکاری شهروندان در تحقق اهداف و سیاست های مدیریت شهری هستیم.

هوشیار با اشاره به اینکه تا ۱۷مرداد، تبریز حتی یک روز آلوده نداشته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نگاه اعضای شورای اسلامی شهر به حوزه حمل و نقل عمومی ویژه بود و تلاش کردیم یک هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز را نوسازی کنیم.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات برای اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ۱۲۰ میلیون تومان بود گفت: در سال جاری این مبلغ به  ۱۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و قصد داریم این میزان به دوهزار دستگاه برسد.

یعقوب هوشیار عصر امروز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وعده آسفالت معابر بالای ۶ متر تبریز تا پایان تابستان اظهار داشت: آسفالت معابر و خیابان های تبریز یکی از پروژه های بزرگ شهری است که ۱۲۰ هزار تن آسفالت ریزی تاکنون انجام شده و تلاش می‌کنیم این میزان را امسال به ۳۰۰ هزار تن برسانیم و در این زمینه مشکلی از بابت تولید آسفالت نداریم.

وی مناطق محروم را اولویت اجرای پروژه‌های آسفالت ریزی اعلام کرد و افزود: برای نمونه در منطقه چهار بیش از ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی شده و تلاش داریم تا پایان شهریور این رویه به صورت هدفمند پیگیری شود و بر همین اساس روزانه بیش از هزار تن آسفالت ریزی صورت می گیرد و بالای ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای امسال در زمینه آسفالت معابر سطح شهر در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز در خصوص انتخابات اخیر هیأت رئیسه شورای شهر و برخی شایعات در خصوص تلاش برخی افراد برای ورود به بدنه شهرداری نیز گفت: تاکنون در مقابل هر گونه فشاری برای انتصابات از طریق شورا ایستاده‌ایم و پس از این نیز خواهیم ایستاد و روحیه شخصی من این نیست که در مقابل چنین فشارهایی کوتاه بیایم.

وی با تاکید بر اینکه البته همه اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری فعلی نتیجه همگرایی شهرداری، شورا و مردم تبریز بوده، خاطرنشان کرد: در ۱۶ ماه گذشته تحت فشار هیچ عضو شورا انتصابی صورت نگرفته و تا زمانی نیز که در این سمت باشم اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را نخواهم داد.

هوشیار تصریح کرد: رویکرد ما در حوزه مدیریتی تربیت مدیران برای آینده است و در همین زمینه در حال حاضر ۴۰ مدیر جوان زیر ۴۰ سال در بدنه شهرداری در حال تربیت هستند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: کل املاک شهرداری تبریز را ممیزی کرده ایم و قصد داریم ظرفیت‌های تملیکی خود را در راستای اجرای سیاست های سرمایه گذاری مدیریت شهری تبریز برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه های تامین مالی در کشور سالانه ۵۰۰ همت تامین مالی دارند ادامه داد: برای انتقال پول و موضوعات ارزی از ۲ بانک عامل کمک گرفته‌ایم که به عنوان حامیان مالی در این همایش حضور خواهند داشت.

یعقوب هوشیار با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری رویکرد جدیدی برای اهمیت دادن به اقتصاد شهری است، افزود: متاسفانه تعریف مشخص و دقیقی از سرمایه گذاری در شهر تبریز وجود نداشت. تنها تامین زمین توسط شهرداری را نباید سرمایه گذاری قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: سازمان سرمایه گذاری در دوره مدیریت جدید شهری احیا شد و تمامی تلاش ما رفع معضلات و گره گشایی از پروژه های نیمه تمام سرمایه‌گذاری است تا پروژه های نیمه تمام موجود تعیین تکلیف شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه برگزاری همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری ۲۰۲۳ تبریز از اهمیت بیشتری برای مدیریت شهری برخوردار است، خاطرنشان کرد: مشکلات سرمایه گذاری در ماده ۳۸ به خوبی بررسی و بعضی از موارد حل شده است.

هوشیار اعلام کرد: شورای اسلامی شهر تبریز به شهرداری اجازه تاسیس صندوق سرمایه گذاری را داده است و بر اساس آن سه درصد از سرمایه شهرداری ذخیره شد و از محل این منبع، ۱۰۰ میلیارد تومان از شروع سال ذخیره و در بازارهای مالی و  سهام سرمایه گذاری شده است.