تولید ۹۹ هزار بوته گل در گلخانه‌های شهرداری منطقه ۱۰ تبریز
تولید ۹۹ هزار بوته گل در گلخانه‌های شهرداری منطقه ۱۰ تبریز
شهردار منطقه ۱۰ تبریز از تولید ۹۹ هزار بوته گل در گلخانه های این منطقه طی چهار ماه اخیر خبر داد.

 به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، موسی زارعی با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به اقدامات اجرائی جهت رفع نیازهای حوزه فضای سبز و خود کفائی منطقه و مدیریت منابع مالی در این خصوص، به منظور توسعه و حفظ و احیای فضای سبز شهری در راستای ایجاد فضای دل‌انگیز و زیباسازی و طراوت محیط و معابر سطح حوزه منطقه، منطقه طی چهار ماه اول سال جاری حدود ۹۹ هزار گل نشایی و گلدانی در گلخانه فضای سبز این منطقه تولید شد.

زارعی با بیان اینکه فرایند تولید در گلخانه‌های منطقه همچنان ادامه دارد، تشریح کرد: استسپرمیوم، گازانیا، سلوزیا، آمارانتوس، آلیسوم(عسلی)، اطلسی ایرانی، جعفری پاکوتاه، انتواع ناز، کلم زینتی و داودی از جمله گل‌هایی هستند که در گلخانه‌های منطقه تولید می‌شوند.

وی در خصوص برنامه واحد فضای سبز منطقه برای کاشت پاییزه گفت: بذرپاشی تولید گلدان داوودی و کلم برای کاشت پاییزه از فروردین آغاز و طبق برنامه ریزی تا اوایل پاییز آماده کاشت می‌شود.

زارعی ادامه داد: نشاهای تولید شده در مقابل تغییرات جوی مقاوم بوده و همزمان با کاشت پاییزه در معابر و مسیرهای اصلی و فرعی سطح حوزه شهرداری منطقه کاشته می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه سعی بر خودکفایی در حوزه تولیدات گلخانه ای دارد تصریح کرد: تولید گل و گیاه طی مراحل کامل باعث جلوگیری از صرف هزینه های گزاف در این حوزه شده است و به راحتی امکان تولیدات بیشتر بر حسب نیاز منطقه امکان پذیر است و در این راستا اقدام به تولید و پرورش ۵۰ هزار گل پائیزی کرده است.