جلوی هدر رفت آب در پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه تبریز را بگیرید!
جلوی هدر رفت آب در پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه تبریز را بگیرید!
نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با انتقاد از اهمال و بی توجهی مسوولان نسبت به هدر رفت بی ضابطه آب در برخی صنایع استان، خواستار ورود مسوولان به موضوع مصرف بالای آب در صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه تبریز شد.

بیداری آذربایجان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با انتقاد از اهمال و بی توجهی مسوولان نسبت به هدر رفت بی ضابطه آب در برخی صنایع استان، خواستار ورود جدی به موضوع مصرف بالای آب در صنایعی همچون پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه تبریز شد.

حجت الاسلام آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به بحران کم آبی و گرمایش بالای زمین در سال های اخیر، مدیریت بهینه منابع آبی و حل مخاطرات ناشی از کم آبی را وظیفه دولت و مسوولان ارشد وزارت نیرو و دیگر نهادهای مسوول دانست.

وی همچنین با انتقاد از هدر رفت بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در برخی صنایع خاطرنشان کرد: در بحث هدر رفت آب در استان و میزان آبی که روزانه به دلیل فقدان نظارت های لازم هدر می رود، چندی پیش نشستی با برخی اساتید محترم دانشگاه داشته ام که برخی اخبار و اطلاعات حکایت از هدررفت بی ضابطه آب در صنایعی همچون پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه تبریز دارد، موضوعی که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

امام جمعه تبریز در ادامه تاکید کرد: مسوولان و مدیران دستگاه های مسوول هرچه سریع تر باید بنشینند و در این خصوص چاره اندیشی و تصمیم گیری لازم را انجام دهند و جلوی هدررفت آب در این صنایع و صنایع دیگر را بگیرند.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه امروز مسوولان ما آنگونه که باید، مخاطرات ناشی از بحران کمبود آب را جدی نگرفته اند، به ویژه مسوولان وزارت نیرو و دستگاه های مربوطه که باید پیش بینی های لازم را برای رفع این مخاطرات انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با تاکید بر ضرورت تغییر الگوهای مدیریتی و نظارتی در حوزه مدیریت و صیانت از منابع آبی کشور خاطرنشان کرد: ما به شدت نیازمند تدوین سیاست های جدید و علمی در حوزه آب هستیم، با این که هر ساله شاهد افزایش و شدت بحران کم آبی و مصرف بالای انرژی هستیم، اما هنوز نتوانسته ایم چاره موثری برای حل این تهدید بیندیشم.

همه این مشکلات روزافزون، وظیفه مدیران برای تدوین سیاست های راهگشا در راستای مدیریت و رفع این مخاطرات را دوچندان می کند.