بازگشت به اصل ایرانیت، با طرح و نقش های قاجاری
بازگشت به اصل ایرانیت، با طرح و نقش های قاجاری
نخستین جشنوار ملی "مد و لباس ایرانی، اسلامی" اواخر تیر ماه سال جاری به میزبانی تبریز برگزار می شود.

اویاقلیق: “لیلا اتکالی”، دبیر این جشنواره با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، به تشریح جزئیات و اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای تقویت پیوندای همکاری و آشتی طراحان و تولیدکنندگان لباس و مد ایرانی اسلامی، مهم ترین هدف این جشنواره به شمار می رود و ما از رهگذر این رویداد فرهنگی، هنری و اقتصادی، به دنبال ارتقا هنر، صنعت تولید البسه و مد ایرانی، اسلامی و تبیین جایگاه و سبک پوشش اسلامی در کشور هستیم.

وی از تصمیم دبیرخانه دائمی جشنواره برای برگزاری سالانه آن نیز خبر داد و گفت: رسیدن به یک سبک و رویه واحد، بومی و اسلامی در طراحی و تولید لباس و نیز تعمیم آن به جامعه و گروه های هدف، به عنوان خروجی و برآیند جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی مورد توجه جدی دست اندرکاران این جشنواره خواهد بود.

اتکالی در عین حال، توجه به سبک لباس قاجاری در طراحی و تولید البسه ایرانی، اسلامی را محور اصلی این جشنواره و تولیدات آینده اعلام و خاطرنشان کرد: اعتلای هنر صنعت و ارتقای سلیقه ایرانی، اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان و فعالان است و راهکار گشایش و پیشرفت آن از طریق گفتمان فرهنگی و آشنایی با دستاوردها خواهد بود.

دبیر جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی در عین حال، برگزاری نمایشگاه های متنوع از تولیدات داخلی، برپایی کارگاه های آموزشی و حمایت از ایده های خلاقانه و بدیع در حوزه طراحی و تولید البسه، کیف، کفش و دیگر ملزومات پوشش ایرانی، اسلامی به عنوان مهم ترین بخش های جنبی این جشنواره یاد کرد.

رئیس کمیته اجرایی این جشنواره نیز در بخش دیگری از این نشست خبری طی سخنانی تلاش برای برگزاری فاخر و در خور شان تبریز و ایران اسلامی این جشنواره در شهر اولین های ایران را هدف و رسالت اصلی برگزار کنندگان آن اعلام کرد.

“الهام دادگر نوبریان”، همچنین هدف از این جشنواره را گردهمایی متخصصان برای بحث و تبادل نظر، آشنایی با موضوعات، فراهم آوری فرصت برای دانش‌آموختگان، برقراری انسجام و وحدت بیشتر صاحب‌نظران و معرفی بیشتر این رشته برای همه، استعدادیابی برشمرد.

رئیس کمیته اجرایی جشنواره در ادامه با اشاره به بخش های اصلی این جشنواره گفت: جشنواره از چهار بخش رقابتی، آموزشی، نمایشگاهی و مسابقه مهارتی تشکیل شده و بخش مسابقه به صورت زنده خواهد بود. وی ادامه داد: با توجه به وزین بودن جشنواره و سطح کیفی مد نظر، از داور و استاد ارشد بین‌المللی خانم “مرجان دلخواه” دعوت شده است تا در بخش جنبی جشنواره کارگاه مهارتی برگزار کنند.

وی بیان داشت: نخستین جشنواره ملی مد و لباس و نمایشگاه ایرانی- اسلامی تبریز رشته‌های رقابتی در این جشنواره اعم از طراحی لباس اجتماع، طراحی پارچه، طراحی اکسسوری و تزئینات لباس، طراحی کیف و کفش، طراحی طلا و جواهرات و بخش پژوهشی برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته اجرایی جشنواره با اشاره به مزیت‌های شرکت در این جشنواره افزود: حمایت از ایده‌های برتر توسط گروه صنعت، شبکه‌سازی بین تولیدکنندگان، سرمایه‌داران و طراحان، معرفی ایده‌های برتر به مراکز نوآوری و استفاده از میز مشاوره مهمانان از مزیت های این جشنواره به شمار می رود.

وی ادامه داد: این جشنواره با بخش مسابقه آزاد مهارتی با عنوان طراحی و دوخت لباس اجتماعی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

دادگر در خاتمه گفت: این جشنواره تا ۲۰ تیرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام از طریق وبگاه تبریز فستیوال اقدام به ثبت‌نام کنند. این جشنواره از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه در مجتمع پتروشیمی برگزار خواهد شد.