امام جمعه در تراز انقلابم آرزوست!
امام جمعه در تراز انقلابم آرزوست!
شیخ مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان درحالی این روزها، برخلاف روح عریان و تند و تیزبیانیه های انتقادی قبلی، به مدافع سرسخت معبود عباس زاده، مدیر بی تجربه مس سونگون تبدیل شده است که می بایست به برخی سوالات جدی، در خصوص تعاملات پر ابهام خود در این سال ها پاسخ شفاف ارایه کند.

اویاقلیق: شیخ مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان درحالی این روزها، برخلاف روح عریان و تند و تیزبیانیه های انتقادی قبلی، به مدافع سرسخت معبود عباس زاده، مدیر بی تجربه مس سونگون تبدیل شده است که می بایست به برخی سوالات جدی، در خصوص تعاملات پر ابهام خود در این سال ها پاسخ شفاف ارایه کند.

آیا جناب پورمحمد، از صدور اخطاریه ها و نامه های دولتی و رسمی مکرر در خصوص تخلفات زیست محیطی پروژه هیپ لیچینگ و درخواست توقف عملیات اجرایی این پروژه در ماه های اخیر اطلاع دارد که به دفاع از پروژه مذکور می پردازد؟ آیا شخص ایشان در برابر تبعات زیست محیطی و آلایندگی پروژه مذکور پاسخگو خواهد بود؟

آیا امام جمعه محترم ورزقان، که انتظار دارد، رسانه های منتقد و مطالبه گر، رسانه ای در “تراز انقلاب” باشند، حاضر است همچون امام جمعه “تراز انقلاب” در مقابل استخدام غیر قانونی فرزندان مسوولان غیر بومی در مس سونگون و موارد مشابه بسیار که مصداق ویژه خواری و اجحاف در حق جوانان مظلوم ورزقانی است، بایستد و دست به مطالبه گری مسوولانه بزند؟!

آیا شیخ مهدی پورمحمد توان این را دارد تا در خصوص دلایل تلاش های ویژه خوارانه مدیران فاسد و رانتی دست به افشاگری و دفاع از حقوق مردم بزند؟

آیا پرداخت برخی وجوهات، تحت عناوینی همچون حقوق، هزینه دفتر و مسایلی از این دست برای برخی مسوولان ارشد شهرستان از سوی مس سونگون، در حیطه وظایف و مسوولیت های اجتماعی این شرکت است یا مصداق ویژه خواری یا دست خوش سکوت و همراهی با مدیران مساله دار مس سونگون؟

چه ارتباطی میان پرداخت چنین وجوهات بی حساب و کتاب با کارآمد شدن یک شبه مدیر مجتمع مس سونگون در نظر یک مسوول ارشد شهرستانی وجود دارد؟

چرا امروز در برابر حذف شرکت کیسون توسط مدیر فعلی مجتمع مس سونگون و توقف پروژه، سکوت کرده اید و دست به مطالبه گری مسوولانه نمی زنید؟ آیا مسوول تراز انقلاب بودن، سلیقه ای است که یکی به میخ، یکی به نعل می زنید؟

جناب پورمحمد، بهتر است در خصوص فاجعه ای که نتیجه اش، قربانی شدن حقوق و منافع مردم شریف ورزقان زیر پای مدیران مس سونگون است هم، دست به مطالبه گری بزند، موضوعی که اتفاقا از یک امام جمعه تراز انقلاب انتظار می رود!

استخدام یکی از خبرنگاران محلی ورزقان در مس سونگون، البته که کاری ارزشمند و مصداق اشتغال جوانان این شهر است، اما تعجب آور است که امام جمعه محترم ورزقان در خصوص همین فرد که نه در محل کارش حاضر می شود و در عین حال، از کارت های هدیه و رپورتاژهای فاکتوری شرکت محل خدمت خود منتفع می شود و گفته می شود در خدمت دفتر ایشان است، سکوت کرده و چنین ویژه خواری را تقبیح نمی کند؛ البته بعید نیست از نظر جناب پورمحمد، مصداق خبرنگاران و رسانه های تراز انقلاب، چنین خبرنگارانی باشند!

جای تاسف است، جناب شیخ مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان، به جای همراهی با جریان شفاف و صریح مطالبه گری و قدردانی از معدود رسانه های آزاد، شفافیت را برنمی تابد و همچون وکیل مدافعی کم اطلاع از ابهامات مدیریتی حاکم بر مس سونگون، تریبون عاریتی و امانت گونه نماز جمعه را به محلی برای تاخت و تاز بر علیه جریان مطالبه گری و شفافیت مورد تاکید مقام معظم رهبری تبدیل می کند!

باید گفت، ما و همه مردم شریف ورزقان، به ویژه جوانان بی کار و مظلوم این شهر، آرزویشان امام جمعه ای در تراز انقلاب است نه در خدمت مدیران مس!