گزارش عملکرد یا تبلیغات انتخاباتی؟!
گزارش عملکرد یا تبلیغات انتخاباتی؟!
معبود عباس‌زاده مدیر بی‌تجربه مجتمع مس سونگون در ادامه اقدامات پوپولیستی و تبلیغاتی خود، مجددا اقدام به برگزاری یک نشست خبری با برخی از رسانه‌ها نمود! محور اصلی مباحث و سئوالات طرح شده در این نشست، استقلال مس سونگون آذربایجان و پروژه حاشیه‌دار و ناقص هیپ‌لیچینگ بود که عباس‌زاده در مورد هیچ‌کدام از این دو موضوع، موفق به اقناع حاضرین نشد.
اویاقلیق: معبود عباس‌زاده مدیر بی‌تجربه مجتمع مس سونگون در ادامه اقدامات پوپولیستی و تبلیغاتی خود، مجددا اقدام به برگزاری یک نشست خبری با برخی از رسانه‌ها نمود! محور اصلی مباحث و سئوالات طرح شده در این نشست، استقلال مس سونگون آذربایجان و پروژه حاشیه‌دار و ناقص هیپ‌لیچینگ بود که عباس‌زاده در مورد هیچ‌کدام از این دو موضوع، موفق به اقناع حاضرین نشد. به راستی چرا مدیر یک بنگاه تولیدی بجای داشتن دغدغه‌ی تولید و رفع موانع توسعه، علاقه وافری به اینگونه نشست‌ها و انتشار عکس‌های یادگاری دارد؟ فلسفه این اقدامات نمایشی چیست و آیا اهداف انتخاباتی از این نشست‌ها و نمایشات تبلیغاتی وجود دارد؟
در ادامه، چند سئوال اساسی در این مورد مطرح است! ۱- چرا روابط عمومی مجتمع از همه رسانه‌ها و بخصوص رسانه‌های منتقد برای حضور در این نشست‌های خبری دعوت نمی‌کند؟
۲- آیا فوت راننده زحمتکش دامپتراک در حادثه سقوط از پله های معدن، برای مدیر و معاونین مجتمع هیچ اهمیتی نداشت؟آیا نمی‌شد این نشست با نثار فاتحه به روح آن تازه درگذشته و همدردی با خانواده ایشان همراه باشد؟
۳- مدیر بومی که خود را فرزند ورزقان می‌نامد چرا نشست را بجای سالن‌های پرتعداد ورزقان در هتل پنج‌ستاره شهریار تبریز برگزار کرده است؟
۴- چرا هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای در خصوص علل برگزار نشدن مجمع عمومی شرکت مس و اخذ مجوز از مجمع، نحوه جلب رضایت سهامداران، بحث مالیات مترتب بر استقلال مس آذربایجان و …. داده نشد؟
۵- معاون توسعه چه جوابی برای نواقص پرتعداد هیپ‌لیچینگ داشت؟
۶- چرا معاون بهره‌برداری در مورد ریزش فاجعه‌بار پله، افزایش فاصله حمل، کاهش تولید و مهمتر از همه، بروز حادثه مرگبار اخیر در معدن سکوت نمود؟
۷- راستی! از آزمایشگاه جامع مواد معدنی مرند یا بهتر بگوییم هدیه توخالی علی رستمی به معصومه پاشایی چه خبر؟ آیا جناب عباس‌زاده نمیخواهند در مورد این نمایش کهنه نیز توضیح دهند؟!

۸- حال که مدیر مجتمع با برگزاری نشست‌های خبری تلاش دارد اخبار و اطلاعات مجتمع را با افکار عمومی مطرح نماید، آیا بهتر نیست در خصوص علت حضور نمایندگان نهادهای نظارتی و بازدید از طرح هیپ‌لیچینگ و آزمایشگاه مرند نیز با مردم سخن بگویند؟!