واکنش دانشگاه تبریز به خبر اویاقلیق
واکنش دانشگاه تبریز به خبر اویاقلیق
در پی انتشار خبری تحت عنوان "عوام فریبی مس ایران با افتتاح نمایشی آزمایشگاه مرجع معدنی در مرند! " که مربوط به نشست خبری رئیس دانشگاه تبریز با اصحاب رسانه طی روزهای اخیر بوده است، روابط عمومی دانشگاه تبریز با ارسال جوابیه ای به این خبر واکنش نشان داد.

اویاقلیق: در پی انتشار خبری تحت عنوان “عوام فریبی مس ایران با افتتاح نمایشی آزمایشگاه مرجع معدنی در مرند! ” که مربوط به نشست خبری رئیس دانشگاه تبریز با اصحاب رسانه طی روزهای اخیر بوده است، روابط عمومی دانشگاه تبریز با ارسال جوابیه ای به این خبر واکنش نشان داد. عین جوابیه دانشگاه تبریز به شرح زیر می باشد:

۱_ تیتری که نویسنده این مطلب با عنوان عوام‌فریبی مس ایران با افتتاح نمایشی آزمایشگاه مرجع معدنی در مرند! انتخاب کرده است، بیشتر به منظور برجسته‌سازی خبر و تشویش اذهان عمومی بوده است.

۲_ آزمایشگاه مرجع معدنی شمالغرب کشور با مشارکت دانشگاه تبریز و صنایع ملی مس ایران فرآیند رفع برخی مشکلات حقوقی و تجهیز خود را طی می‌کند و در این رابطه هیچ قصوری متوجه طرفین نمی‌باشد.

۳_ راه‌اندازی کامل این آزمایشگاه تحول بزرگی در زمینه محصولات معدنی ایجاد خواهد نمود و خبر مربوط به نمایشی بودن این اقدام از سوی شرکت مس و دانشگاه تبریز کذب محض می‌باشد.

۴_ افتتاح اولین آزمایشگاه جامع معدن و صنایع معدنی شمالغرب کشور با مشارکت دانشگاه تبریز و شرکت مس سونگون با هدف استفاده بهینه از ظرفیت و توانمندی‌های این دو مجموعه در راستای کمک به امر تحقیقات و پژوهش در حوزه معدنی استان به عنوان یکی از قطب‌های مهم معدنی، ساختمان و ابنیه در شهرستان مرند صورت گرفته ک هیچ گونه عوام‌فریبی در کار نبوده است.

۵_ آزمایشگاه جامع معدن شمالغرب کشور با آورده‌ی غیرنقدی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه تبریز و آورده‌ی نقدی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت ملی مس ایران، به نمایندگی مجتمع مس سونگون و یا به کارگیری تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و بروز دنیا، به عنوان اولین و بزرگترین آزمایشگاه معدنی در شمالغرب کشور ایجاد شده است که با دارا بودن شبکه‌ی آزمایشگاهی شامل آزمایشگاه‌های شیمی، آنالیز دستگاهی، محیط زیست، کانی‌شناسی، XRD، XRF، واحد آماده‌سازی نمونه و … آماده‌ی ارائه‌ی خدمات آزمایشگاهی و آنالیز مواد معدنی معادن شمالغرب کشور است.