آزادسازی سهام مس سونگون منتظر تصمیم سران قواست/ معدن اندریان خلع ید یا تعطیل نشده است
آزادسازی سهام مس سونگون منتظر تصمیم سران قواست/ معدن اندریان خلع ید یا تعطیل نشده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از پیگیری جدی مدیریت استان برای نهایی شدن پرونده استقلال مس سونگون و تشکیل شرکت مس آدربایجان خبر داد.

به گزارش “اویاقلیق“، محمد کلامی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: کارگروه راهبردی استقلال مس سونگون که از ماه ها قبل در استانداری تشکیل شده است، با جدیت و حساسیت ویژه این پرونده را دنبال می کند و این مطالبه در مراحل تحقق و عملیاتی شدن نهایی قرار دارد.

وی گفت: خوشبختانه موضوع تشکیل شرکت مس آذربایجان که با دستور و ابلاغیه ۱۴ بندی رییس جمهور وارد فاز عملیاتی شده است، درحال حاضر با تصویب در مجمع سهام داران شرکت ملی صنایع مس ایران، وارد فاز آزادسازی سهام شده و این بحث هم اکنون منتظر تصمیم و ابلاغ نهایی در نشست مشترک سران قوا است.

وی همچنین با اشاره به برخی مقاومت های موجود بر سر راه تحقق مطالبه استقلال مس سونگون خاطرنشان کرد: به دلیل وجود برخی تعارض منافع ها، مشکلاتی در این پرونده وجود دارد که با تلاش مدیریت استان و نمایندگان مجلس، این مسایل نیز در حال مرتفع شدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، تعیین تکلیف و تصویب پرداخت ۲۵ درصد مالیات شرکت ملی مس در استان و نیز، واریز قسط اول مالیات این شرکت در آذربایجان شرقی را گامی مهم در مسیر تحقق تشکیل شرکت مس آذربایجان در پرونده استقلال مس سونگون ارزیابی کرد و از تداوم پیگیری های بالادستی خبر داد.

وی همچنین از سرمایه گذاری مس سونگون در اجرای طرح های توسعه ای مس در استان نیز خبر داد و افزود: حجم این سرمایه گذاری ها بالغ بر ۱۰۰ همت می باشد.

کلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه های دخالت احتمالی مدیریت استان و حمایت های پشت پرده از برخی کاندیداهای انتخابات اتاق تبریز نیز گفت: مدیریت استان، شخص استاندار و معاونین ایشان، هیچ دخالت یا حمایتی در این انتخابات ندارند و اخبار و شایعات مربوط به این موضوع را شدیدا تکذیب می کنیم.

وی در عین حال گفت: معتقدیم اتاق آینده تبریز باید مجموعه ای هماهنگ، بانشاط، به دور از اختلاف و تنش و تیمی بابرنامه در راستای توسعه و رونق اقتصادی، تولید و سرمایه گذاری باشد تا بتواند در کنار مدیریت و تیم اقتصادی استان، در راستای توسعه منطقه نقش آفرینی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص خلع ید یا تعطیلی معدن طلای اندریان و تناقض های اطلاع رسانی در این خصوص تصریح کرد: پرونده معدن طلای اندریان به دلیل برخی مشکلات، به شورای عالی معادن کشور ارجاع داده شده و تاکنون هیچ اقدامی در خصوص خلع ید از بهره بردار یا تعطیلی معدن صورت نگرفته است.

کلامی در خاتمه از نامه اخیر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز در خصوص معرفی عملکرد و اقدامات بانک های خصوصی در ارائه تسهیلات حمایتی تولید و سرمایه گذاری استان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه برخی از بانک های خصوصی در عمل به تعهدات قانونی خود در پروسه توسعه استان و ارایه تسهیلات تولید کوتاهی می کنند و به زودی اقدامات و بررسی های لازم از سوی دستگاه قضایی آغاز خواهد شد.