“پسته خندان” و چشم های “گریان”!
“پسته خندان” و چشم های “گریان”!
پسته یک میلون تومانی، از آن دست دردسرهای تلخ شب عید امسال به شمار می رود که برخلاف روی خندان این تحفه کویری، چشم هر شهروند عائله مندی را "گریان" خواهد کرد!

اویاقلیق: در فاصله یک ماه مانده به عید نوروز و در شرایطی که روند افزایش قیمت ها به موازات دلار افسارگسیخته، کمر فقرا و مردم عادی را خم کرده است، حالا نوبت گرانی ها، به پسته خندانی رسیده است که قیمتش حتی برای خود سوغات “رفسنجان” نیز “قفل است”!

پسته یک میلون تومانی، از آن دست دردسرهای تلخ شب عید امسال به شمار می رود که برخلاف روی خندان این تحفه کویری، چشم هر شهروند عائله مندی را “گریان” خواهد کرد!

کسی چه می داند، حتما که حکمتی در افزایش چند برابری و ناگهانی قیمت پسته وجود داشته است، یا شاید، آقازاده ای یا تاجری محتکر و متصل به بخشی از مافیای اقتصادی کشور، قرار بوده از قبل افزایش قیمت این محصول وطنی، سودی به جیب بزند و از ما بهتران، در دورهمی سیاسی، اقتصادی شان، کیفش را ببرند، شاید هم، پسته، برادرخوانده دلار است که در ائتلافی هماهنگ، به یکباره بالا کشیده اند، حتما حکمتی در قیمت میلیونی پسته وجود داشته است …

این وسط، خدا به داد مردم بیچاره ای برسد که همچنان بازیچه دست عده ای بی وجدان و زالوصفت قرار گرفته اند و هر روز و هر لحظه، با افزایش وحشتناک کالاها و خدمات، نقره داغ می شوند، این وسط فقط امیدواریم، شیر پاک خورده ای پیدا نشود و مردم را به نخوردن و نخریدن و کم خوردن و تحمل و مدارا و از این حرف های مضحک توصیه نکند و نفرماید که “مردم مدتی پسته نخورند”! …