درخواست وزیر علوم از انجمن‌های علمی/ پرهیز از رشد کاریکاتوری دانشگاه‌ها
درخواست وزیر علوم از انجمن‌های علمی/ پرهیز از رشد کاریکاتوری دانشگاه‌ها
وزیر علوم از انجمن‌های علمی خواست تا با شناسایی اساتید نامدار خوش بیان، کلاس درس آنها را ضبط کنند و اجازه بدهند تمام دانشجوهای کشور از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه هزینه برای فناوری نرم بسیار مهم است، گفت: برای اصلاح نگاه، نوع تفکر و مواظبت از روح و روان جامعه باید هزینه کرد، به همین دلیل به خانه‌های خلاق باید توجه کرد.

* آموزش ریشه علم، فناوری و نوآوری است

وی با تاکید بر اینکه از علوم انسانی فناوری و خلاقیت نشات می‌گیرد و باید برای آن برنامه ویژه‌ای درنظر گرفت، خاطرنشان کرد: آموزش ریشه علم، فناوری و نوآوری است، آموزش خوب فناوری و نوآوری را شکل می‌دهد، در تعدادی از دانشگاه‌ها توجه بیشتر به پژوهش است در حالی که آموزش ریشه پژوهش و فناوری است. شخصیت علمی دانشگاه نیازمند دیده شدن بخش‌های علمی، آموزشی و پژوهشی است و نباید فعالیت‌هایی از دانشگاه کاریکاتوری بزرگ شود.

وزیر علوم با اشاره به تغییر اقلیم‌های آموزشی در دنیا، گفت: اقلیم آموزشی دنیا تغییر کرده و دیگر توجهات فقط معطوف به استاد و تخته نیست، شیوه ای دیگری برای آموزش هست که در دنیا متداول است و آن آموزش‌های مجازی است.

* نباید تجربه دوران کرونا را ارزان از دست بدهیم

وی با تاکید بر اینکه نباید تجربه دوران کرونا را ارزان از دست بدهیم، خاطرنشان کرد: باید اساتید امکانی داشته باشند که کلاس درس خود را مجازی هم ارایه کنند، ممکن است دانشجویی نیاز داشته باشد که چند بار درس ارایه شده را بشنود تا بهتر متوجه شود.

زلفی گل از انجمن‌های علمی خواست تا با شناسایی اساتید نامدار خوش بیان، کلاس درس آنها را ضبط کنند و اجازه بدهند تمام دانشجوهای کشور از آن بهره‌مند شوند و تاکید کرد که می‌توان برای یادگیری بیشتر و بهتر از آموزش‌های تلفیقی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه سرفصل‌های آموزشی باید تغییر کند، گفت: دانشگاهی اثربخش است که واقعیت‌های میدانی را درک و بر همان اساس هم حرکت کند.