زیر سویه جدید اومیکرون در آذربایجان‌شرقی مشاهده شد
زیر سویه جدید اومیکرون در آذربایجان‌شرقی مشاهده شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده کرونا در استان چند مورد از زیر سویه جدید اومیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در آذربایجان شرقی مشاهده شده است.

به گزارش اویاقلیق، حسین حقایی اظهار کرد: افراد مبتلا شده در قرنطینه به سر می‌برند، اما به علت رفت و آمد چینی‌ها به آذربایجان شرقی احتمال افزایش ابتلاء به سویه جدید بیماری کرونا بیشتر است.

وی تاکید کرد: استفاده از شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و پرهیز از شرکت در اجتماعات و مکان‌های شلوغ برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ضروری است.

حقایی توصیه کرد: افرادی که واکسن‌های یادآور (دوز چهارم)، نوبت‌های اول، دوم و سوم خود را نزده اند یا امسال واکسن دریافت نکرده اند، نسبت به دریافت واکسن اقدام فوری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: سرعت انتقال سویه های جدید کرونا بسیار بالا و بر این اساس رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه فعلاً مورد بستری کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی وجود ندارد، اما موارد ابتلاء و مراجعات سرپایی افزایش یافته است، گفت: در صورت تشدید موج هشتم کرونا ادامه این روند تا عید نوروز طول خواهد کشید، بنابراین مردم مراعات کنند تا عید امسال بتوانند از تعطیلات بهره مند شوند.