افزایش ۸۰ درصدی اجاره مسکن‌ در تبریز
افزایش ۸۰ درصدی اجاره مسکن‌ در تبریز
نگاهی به وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف شهر تبریز، نشان می‌دهد که بطور میانگین در میانه دوم سال ۱۴۰۱ با ۸۰ درصد افزایش قیمت روبه رو هستیم.

به گزارش اویاقلیق به نقل از آذرانجمن،سرعت رشد اجاره‌بهای مسکن در تبریز در میانه دوم سال ۱۴۰۱ چشمگیر بود، بطوریکه اگر نگاهی به سراغ املاک‌های تبریز بی‌اندازید، متوجه افزایش نجومی قیمت اجاره‌بهاها خواهید بود.

بر اساس بررسی‌های میدانی خبرنگار آذرانجمن قیمت میانگین اجاره مسکن ها در املاک های سطح شهر تبریز از مناطق مختلف به دست آمده است.

نگاهی به وضعیت بازار اجاره مسکن در مناطق مختلف شهر تبریز نشان می‌دهد که بطور میانگین در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با ۸۰ درصد افزایش قیمت روبه رو شده ایم.

مشاهدات حاکی از آن است که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ قیمت اجاره مسکن در منطقه «ائل گولی» به طور میانگین رشد ۷۰ درصدی داشته است. به طور مثال یک واحد مسکونی در این منطقه که سه ماه پیش هفت میلیون تومان قیمت گذاری شده بود، با رشد ۷۰ درصدی به یازده میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین در منطقه «ولیعصر» به طور متوسط با افزایش ۹۰ درصدی قیمت اجاره بها و در منطقه «۱۷ شهریور» تبریز نیز شاهد افزایش ۸۰ درصدی اجاره بها هستیم.

در مناطق «آبرسان» و «نصف راه» تبریز نیز بهای اجاره‌بهاها به طور متوسط افزایش ۷۰ درصدی تجربه کرده است، بطوری که یک واحد مسکونی در منطقه آبرسان، سه ماه پیش ۶ میلیون تومان قیمت داشت، اکنون به ۱۰ میلیون دویست هزار تومان رسیده است. علاوه بر آن در مناطقی چون «ششگلان» و «عباسی» با افزایش ۷۰ درصدی قیمت اجاره بها مواجه هستیم.

همچنین؛ بر اساس بررسی‌ها، منطقه «باغمیشه» «آذربایجان» و «مارالان» تبریز در نیمه اول سال ۱۴۰۱، به طور میانگین رشد ۶۰ درصدی اجاره بها داشته است.

گفتنی است؛ همان‌طوری که از این قیمت‌ها نیز مشخص است، علی‌رغم وعده‌های دولت برای ساماندهی بازار اجاره مسکن ازجمله تعیین سقف اجاره بها و…، هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشده و بلافاصله شوک جدیدی به قیمت‌ها وارد شده و قیمت‌ها به صورت نجومی تکان خورده است و در نهایت اجاره نشینان بازنده نهایی طرح کاغذی دولت شده‌اند.