خط و نشان “یوزها” برای “یانکی ها”/جام جهانی، برای ایران تازه شروع شد
خط و نشان “یوزها” برای “یانکی ها”/جام جهانی، برای ایران تازه شروع شد
همانی شد که باید می شد، یوزهای ایران، به اصل خود بازگشتند تا هم دل یک ملت نگران و نا امید شاد شود و هم رجزخوانی پسران ایران زمین برای صعود، ورزشگاه "احمد بن علی" دوحه قطر را پر کند.

به گزارش “اویاقلیق“، نمایش درخشان و فوق العاده تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز در بازی دوم مرحله گروهی رقابت های جام جهانی قطر، آن هم به فاصله ۴ روز پس از شکست دور از انتظار برابر انگلیس، حالا همه نگاه ها را به سمت شاگردان کارلوس کیروش متوجه کرده تا زمزمه های صعود محتمل ایران به مرحله حذفی رقابت های جام جهانی، با پیروزی، حتی تساوی برابر آمریکا شنیده شود.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار دیروز برابر ولز، از همان دقیقه نخست بازی نشان داد که تیمی متفاوت و البته با انگیزه برد برای اثبات شایستگی ها و فراموش کردن تلخی شکست سنگین برابر انگلیس پر مهره است، نمایشی که اتفاقا نتیجه هم داد تا شاگردان کیروش، با جسارت، انگیزه و شجاعتی مثال زدنی، تیم ملی ولز را با همه ستارگانش همچون گرت بیل، آرون رمزی و دیگر بازیکنان مطرح، مقهور قدرت خود کنند.

پیروزی ایران برابر ولز اگرچه در دقایق پایانی بازی و با شوت سرکش روزبه چشمی و چیپ استادانه رامین رضائیان محقق شد؛ اما پیش از این دو گل، حداقل ۳ موقعیت مسلم گلزنی یوزهای ایرانی در اوج بدشانسی از دست رفته بود، موقعیت هایی که هم تیرک دروازه و هم دروازه بان ولز، ناجی حریف اروپایی شدند.

ایران در این دیدار، برخلاف بازی قبلی برابر انگلیس، هم ساختار دفاعی مستحکم تری داشت، هم در فاز حمله و طراحی حملات با برنامه نشان داد و هم در امر مهار ستاره های زهر دار ولز، موفق عمل کرد، علاوه بر این ها، اتحاد، روحیه بالا، ترکیب درست و فعل خواستن، رمز موفقیت و برتری شاگردان کیروش در این بازی بود.

حالا و در فاصله ۴۳ روز مانده به بازی آخر مرحله گروهی، برابر آمریکا، تیم ملی ایران با روحیه ای بالا و شانس بالای صعود، نسبت به دو تیم ولز و آمریکا، چشم انتظار صف آرایی با یانکی ها است، دیداری که با توجه به تساوی انگلیس در دیدار رو در روی دیشب برابر آمریکا، ورق بازی ها و شرایط جدولی گروه را به نفع ایران تغییر داد.