توزیع ماشین‌آلات سنگین در بین کلانشهرها
توزیع ماشین‌آلات سنگین در بین کلانشهرها
مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏های کشور از توزیع انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک مخصوص آتش نشانی خریداری شده در بین کلانشهرها خبر داد.

به گزارش کاف نیوز به نقل از فارس، سیدحبیب راضی امشب در آئین اختتامیه المپیاد ورزشی آتش نشانان سراسر کشور که به میزبانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تجربه برگزاری چهار دوره متوالی مسابقات آتش نشانان کشور نشان داده است که باید قدردان زحمات این میزبانی های ارزشمند باشیم.

وی افزود: نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه یک سازمان است. نگاه همه اقشار جامعه به آتش‌نشانان به عنوان قهرمانان دلیر بی ادعا است و این نگاه مرهون زحمات این افراد در میدان عمل و عملیات‌های حریق است. آخرین مورد هم حضور فعال و رشادتمندانه این عزیزان درحادثه متروپل نمایان شد.

حبیبی تصریح کرد: حقوق و مزایای دریافتی، اعمال سختی کار و تلقی شدن شهید آتش نشان به صورت جامع و کامل و در شان این عزیزان دیده نشده است که این موضوع با رئیس جمهور محترم مطرح شده و دستور رسیدگی فوری از طرف ایشان صادر شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏ها کشور گفت: در سال گذشته ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک مخصوص آتش نشانی خریداری شده است. برخی از این ماشین‌آلات مخصوص شهرهای بزرگ است که به‌زودی در بین کلانشهر های کشور توزیع خواهد شد.

وی گفت: نزدیک به سه دهه است که خریدی در حوزه ماشین آلات امداد و نجات آتش نشانی صورت نگرفته است. یکی از خواسته‌های اصلی آتش‌نشانان، تشکیل تیم ملی آتش‌نشانی کشور و شروع فعالیت در مسابقات است. 

حبیبی اذعان کرد: حضور تیم‌های شهرستانی در مسابقات آتش نشانان کشور رشد قابل توجه ای داشته است که نشان بالندگی این المپیادها است.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد نشاط و انتقال تجارب و تعمیم دوستی‌ها و افزایش مهارت مهم‌ترین اهداف این مسابقات است که غالب بر بحث ورزشی موضوع است.

گفتنی است به مناسبت هفته وحدت و غیر از خرید و افزایش ۱۵۶ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ، تقاطع غیرهمسطح شهید فلاحی، ایستگاه‌های ۱۵ و ۱۶ مترو، فرهنگسرای کودک منطقه ۲، ساختمان پلیس منطقه ۵، پارک رز منطقه ۹، خیابان استاد محمد عابدی منطقه ۹، پروژه اسد گؤلی، ستاد فرماندهی کل آتش‌نشانی، چند پروژه آسفالت و بهسازی و پیاده‌رو سازی با هزینه ۸۵۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.