گسترش ارتباطات تبریز و قازان
گسترش ارتباطات تبریز و قازان
استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با هیات اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان بر گسترش ارتباطات و تعاملات تبریز و قازان در زمینه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

بیداری آذربایجان: عابدین خرّم در این دیدار که چهارشنبه انجام شد، رفت‌ و آمد هیأت‌های اقتصادی و تجاری را زمینه‌ساز ارتقای روابط دوجانبه برشمرد و با تشریح برخی از ظرفیت‌های مهم استان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: آذربایجان شرقی یکی از مسیرهای مطمئن ترانزیتی در محور شمال به جنوب و شرق به غرب است و به‌واسطه ظرفیت‌هایی چون منطقه آزاد ارس، منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرکات، مرکزی برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مستقل بخش خصوصی به شمار می‌رود.

وی افزود: امنیت فضای سرمایه‌گذاری و امنیت مرزهای ما در شرایط ایده‌آل است و نوار مرزی استان یکی از امن‌ترین مسیرها برای هرگونه تردد و حمل‌ونقل کالا  محسوب می‌شود.

خرّم با اشاره به نشست چندی قبل خود با رئیس جمهور تاتارستان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: تعامل حداکثری با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی است و باید تلاش کنیم تا با شناسایی ظرفیت‌های مناسب همکاری و تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصت‌های عملی و کارهای مشترک، الگویی برای توسعه روابط در سطح منطقه باشیم.