راه اندازی سامانه های استعلام ملک، خودرو و فرد در آذربایجان شرقی
راه اندازی سامانه های استعلام ملک، خودرو و فرد در آذربایجان شرقی
معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان شرقی از راه انداز ی سامانه ی استعلام از املاک خبر داد و گفت : این اقدام با همکاری اتحادیه های صنفی ضمن تشکیل کلاس های آموزشی برای بنگاه داران صورت گرفته است تا ماهیت و شرایط املاک مورد معامله به لحاط حقوقی استعلام شود .

بیداری آذربایجان: موقری با اشاره به اینکه عدم آگاهی حقوقی بنگاه داران املاک و عموم مردم منشاء بسیاری از مشکلات و اختلافات و مراجعات به مراجع قضائی می باشد اظهار امیدواری کرد با ایجاد این سامانه معاملات ملکی با استعلام از وضعیت قانونی و حقوقی ملک مورد معامله با شفافیت انجام بگیرد .

وی هم چنین به ابلاغ مصوبه ی سران قوا مبنی بر ممنوعیت افزایش بیش از ۲۰ درصد اجاره ی مسکن در کلان شهرها و ۲۵ درصد در تهران به اتحادیه و بنگاه ی ملکی اشاره کرد و یاد آور شد این مصوبه شامل املاک تجاری نمی شود . در همین حال تاکید شد بنگاه های املاک حق معامله ی بصورت پیش فروش ندارند و اینگونه معاملات قطعاً باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود .

معاون پیشگیری دادگستری افزود سامانه ی استعلام معاملات خودرو نیز در آستانه راه اندازی می باشد و امیدواریم مسوولان نمایشگاه های اتومبیل و شهروندان با استفاده از این سامانه و با آگاهی کامل از وضعیت خودرو نسبت به معامله مبادرت کنند تا جای اختلافات ناشی از عدم اطلاع از وضعیت مالکیت و فنی و حقوقی در معاملات مد نظر باقی نماند .

فراهانی معاون برنامه ریزی دادگستری هم از راه اندازی سامانه ی جدیدی برای استعلام از وضعیت فردی خبر داد و گفت : با استفاده از این سامانه متعاملین می توانند از پیشینه و سوابق حقوقی و کیفری همدیگر اطلاع پیدا کرده و با آگاهی کامل تصمیم گیری کنند.