رییس «اتاق طلا» آذربایجان کیست؟
رییس «اتاق طلا» آذربایجان کیست؟
موضوعی است که باید فعلا منتظر ماند، با این حال و قدر مسلم، ورود به موضوع حواشی و ابهامات معادن طلای استان، از جمله مطالبات جدی افکار عمومی و رسانه ها در مقطع کنونی به شمار می رود.

بیداری آذربایجان: حواشی و ابهامات فراوان موجود پیرامون استخراج، فرآوری و استحصال طلا از معادن متعدد این عنصر ارزشمند در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی، جدای از ظاهر دولتی و مشارکتی این قبیل فعالیت ها، در بطن خود، حکایت از نقش آفرینی پنهان برخی افراد و چهره های ذی نفوذی دارد که با استفاده از تجارب و اطلاعات قبلی خود در حوزه های سابق مدیریت های معدنی، نقش تسهیل گری و هدایت روند این قبیل فعالیت ها به نفع پیمانکاران معدنی ایفا می کنند!

این افراد که عمدتا، برخی مدیران بازنشسته سازمان صمت استان بوده و پیش از این در رده های بالای مدیریتی این سازمان حضور داشته اند، امروز در جایگاه مشاوران معادن شاخص استان، به ویژه معادن طلای #اندریان، نظیر نصیر نوری و فردی دیگر، در شرکت جهانزر ، نه تنها مسوول تسهیل گری ساز و کارهای اجرایی، قانونی و مدیریتی برای پیمانکاران این معادن هستند؛ بلکه در بدنه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز، نقشی تعیین کننده در سیاست گذاری ها و تصمیمات کلان کمیته ای موسوم به  کمیته طلا ایفا می کنند.

برای مثال شنیده ها حاکیست نصیر نوری معاون اسبق معدنی سازمان صمت استان، در دوران تصدی این مسئولیت خدمات ارزنده ای چون صدور مجدد پروانه بهره برداری این معدن را به انجام رسانده و هم اکنون در جایگاه مشاور ارشد و همه کاره معدن طلای اندریان، نتیجه تلاشهای سالهای گذشته خود را می چشد!

این که آیا نهادهای نظارتی استان، تا چه اندازه از حاکمیت چنین ساز و کارهای مشکوک در حوزه مدیریت و استخراج معادن طلای استان اطلاع داشته و چه زمانی اقدام به ورود به پرونده این حوزه خواهند کرد، موضوعی است که باید فعلا منتظر ماند، با این حال و قدر مسلم، ورود به موضوع حواشی و ابهامات معادن طلای استان، از جمله مطالبات جدی افکار عمومی و رسانه ها در مقطع کنونی به شمار می رود.

سوال اساسی دیگر اینکه آیا استاندار و رییس جدید سازمان صمت استان همچنان بر روال معیوب گذشته صحه خواهند گذاشت یا به اصلاح امور اموال مسلمین خواهند پرداخت؟!