استاندار حرف آخر را زد/آیا شهردار دروغ گفته است؟
استاندار حرف آخر را زد/آیا شهردار دروغ گفته است؟

بیداری آذربایجان: انتصاب مدیرعامل جدید سازمان توسعه عون ابن علی و پارک طبیعت که با حکم مستقیم استاندار آذربایجان شرقی انجام گرفت، دارای دو پیام روشن در مدیریت شهری بود. این انتصاب از آن جهت دارای اهمیت است که پیش از این، عباس رنجبر، شهردار تبریز، در اقدامی فراقانونی و خارج از اختیارات قانونی خود، […]

بیداری آذربایجان: انتصاب مدیرعامل جدید سازمان توسعه عون ابن علی و پارک طبیعت که با حکم مستقیم استاندار آذربایجان شرقی انجام گرفت، دارای دو پیام روشن در مدیریت شهری بود.

این انتصاب از آن جهت دارای اهمیت است که پیش از این، عباس رنجبر، شهردار تبریز، در اقدامی فراقانونی و خارج از اختیارات قانونی خود، اقدام به معرفی سرپرست برای این سازمان کرده و همین اقدام کافی بود تا فرماندار تبریز در واکنش به چنین تصمیمی، عباس رنجبر را به ارتکاب تخلف اداری متهم کند.

تعجب برانگیز ترین بخش ماجرا زمانی بود که شهردار تبریز، در مقابل سوالات و انتقادهای مطرح در خصوص این اشتباه، صراحتا از هماهنگی خود با استاندار آذربایجان شرقی، در صدور حکم سرپرستی برای مدیر مورد علاقه خود برای سازمان عون ابن علی خبر داد.

با تمام این احوال، صدور حکم انتصاب برای فردی دیگر از سوی عابدین خرم برای مدیرعاملی سازمان عون ابن علی، علاوه بر آن که نادرست بودن ادعای هماهنگی مدیریتی احتمالی میان استاندار و شهردار را ثابت کرد؛ بلکه نشان داد که اتفاقا، شخص عابدین خرم، حرف آخر را در این موضوع زده است، تا به شکلی زیرپوستی، مراتب نارضایتی خود از این تصمیم شهردار تبریز را نشان داده باشد.

این که آیا شهردار تبریز در ماجرای معرفی خودسرانه سرپرست برای عون ابن علی، و توجیه این تصمیم غلط و فراقانونی خود، به شورای شهر، شهروندان، اهالی رسانه و دیگر مدیران دروغ گفته است یا نه، مساله ای است که باید به عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل پی گیری در دستور کار شورای قرار گرفته و از سوی اهالی رسانه، به عنوان یک سوال مهم و کلیدی مورد پی گیری قرار گیرد.