تاخیرخسارت بار در تکمیل برج های « شمس تبریزی » !
تاخیرخسارت بار در تکمیل برج های « شمس تبریزی » !
برج های نیمه ساخت مجتمع مسکونی « شمس تبریزی » متعلق به سازمان تامین اجتماعی در یکی از مرغوب ترین و زیبا ترین نقطه های شهر تبریز یعنی بلوار شاهگلی، علیرغم گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات احداث هنوز واحدهای آن مورد بهره برداری قرار نگرفته اند !

اویاقلیق/ احد نقش شور: برج های نیمه ساخت مربوط به مجتمع مسکونی « شمس تبریزی » متعلق به سازمان تامین اجتماعی در یکی از مرغوب ترین و زیبا ترین نقطه های شهر تبریز یعنی بلوار شاهگلی، علیرغم گذشت نزدیک به دو دهه از آغاز عملیات احداث هنوز واحدهای آن مورد بهره برداری قرار نگرفته اند !

به نظر می رسد با این حرکت لاک پشتی و غیر مسولانه که در روند احداث پروژه وجود دارد ، کم کم این برج ها هنگام بهره برداری به سن فرسودگی زیربنا خواهند رسید و شاید از نظر استاندارد های مهندسی مستلزم تخریب و تجدید بنا شوند !

آیا حکایت بی انگیزگی مدیریتی که دامن گیر بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی « شرکت شبه دولتی شستا » وابسته به سازمان تامین اجتماعی شده است ، در روند احداث این مجتمع نمود عینی ندارد ؟! و آیا اگر این مجموعه در دست سرمایه گذاران بخش خصوصی بود چندین سال قبل تکمیل و مورد استفاده قرار نگرفته بود ؟!

آیا اگر واحدهای این مجتمع به موقع تکمیل و حتی به اجاره واگذار می شد ، در این بازه ی زمانی هزینه ی سرمایه گذاری آن جبران نشده بود ؟! فلذا این آشکار ترین نماد و دلیل عمده ی ورشکستگی کارخانجات و ناکارآمدی انواع مدیریت های بخش دولتی است که ظرفیت های موجود را تلف و هدر می کند !