طرح “سوت زنی” در شهرداری تبریز تصویب شد/کمیسیون ویژه تشکیل می شود
طرح “سوت زنی” در شهرداری تبریز تصویب شد/کمیسیون ویژه تشکیل می شود
با رای اعضای شورای شهر تبریز، طرح پیشنهادی شورا، با موضوع "سوت زنی" و عنوان کلی "صیانت از سلامت اداری در شهرداری" تبریز تصویب شد.

بیداری آذربایجان: این طرح که چندی پیش توسط حجه الاسلام برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز ارایه شده بود، با انجام تغییراتی در عنوان، ساز و کارهای اجرایی و مکانیزم های نظارتی، پس از بحث و بررسی در صحن علنی امروز صبح شورا مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس این مصوبه، مقرر گردید کمیسیون ویژه ای با حضور مدیران حراست و بازرسی شهرداری، رییس کمیسیون تحقیق و نظارت و دیگر اعضای شورا و معاونین مالی و اداری تشکیل شده و این کمیسیون، تا یک ماه آینده، نسبت به تدوین و ارایه آیین نامه اجرایی برای این کمیسیون اقدام کند.

همچنین بر اساس این طرح، قرار شد با محوریت سازمان فن آوری و اطلاعات شهرداری، سامانه مخصوص دریافت گزارش ها، اخبار و اسناد مربوط به تخلفات احتمالی مدیران و کارکنان شهرداری طراحی و راه اندازی شده و در دسترس شهروندان و کارکنان شهرداری قرار گیرد.

گفتنی است بنا بر اعلام طراحان و موافقان این طرح، طرح سوت زنی یا صیانت از سلامت اداری در شهرداری با هدف پیشگیری از تخلفات و بستن گلوگاه های فساد اداری در شهرداری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.