دومین دوره جام پرچم در تبریز برگزار میشود/ کارت واکسن، مجوز شرکت در مسابقات جام پرچم است
دومین دوره جام پرچم در تبریز برگزار میشود/ کارت واکسن، مجوز شرکت در مسابقات جام پرچم است
فرمانده سازمان شهرداري بسيج سپاه عاشورا گفت: در دومين دوره مسابقات جام پرچم، نونهالان شركت‌كننده بايد كارت واكسن داشته و در اين مسابقات پروتكل‌هاي بهداشتي به نحو احسنت رعايت خواهد شد.

اویاقلیق/ پرستو سبحانی: رحیم ملاحسینی ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره ورزشی جام پرچم در تبریز گفت: این جام در راستای توصیف اهمیت پرچم جمهوری اسلامی ایران و برای نونهالان ۱۴ ساله برگزار می‌شود. در دوره اول با حضور ۴ هزار و ۳۶۰ نفر شرکت‌کننده استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد و امید آن داریم که ۵ هزار نفر در دوره دوم این جشنواره شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۸ این مسابقات به صورت پایلوت و به مدت ۱۰ روز در تبریز برگزار شد و از داوران بین المللی نیز بهره جست؛ ولی در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا مسابقات تعطیل شد. این جشنواره در سال ۱۴۰۰ در تمامی کلانشهرها به طور همزمان برگزار خواهد شد.

ملاحسینی ادامه داد: در این راستا با مدیران سازمان ورزش کلانشهرها و معاونت های فرهنگی – اجتماعی تبادل نظر شده، کمیته های مختلف تشکیل و مسئولیت‌ها تعریف شده است.

فرمانده سازمان بسیج شهرداری سپاه عاشورا ضمن درخواست از رسانه‌ها در کمک به پیشبرد اهداف این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد فضای نشاط و روحیه سالم، ترغیب بیشتر نونهالان به ورزش بوده و این رقابت ها به مدت ۴۴ روز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شناساندن رنگ این پرچم با شعار آبادانی، صلح طلبی و پایداری ملت مسلمان ایران در ۱۰ رشته اعم از: دومیدانی، کشتی، آمادگی جسمانی، فوتبال والیبال، شنا، هندبال، تکواندو، کاراته، تنیس‌روی‌میز برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با تعداد سالن های ورزشی گفت: تمامی سالنهای ورزشی شهرداری و ۹ سالن ورزشی ۹ دی بسیج در اختیار ورزشکاران قرار خواهد گرفت. از سالنهای اداره ورزش جوانان در بحث فینال، افتتاحیه و اختتامیه به مثابه سال قبل بهره برده و مانند دوره های برگزار شده سابق، هیچ هزینه‌ای گرفته نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث داوری از داوران غیر مربوط استفاده نخواهیم کرد، گفت: تمامی داورها از هیئت‌های ورزشی مربوط به هر رشته بوده و این مسابقات به صورت حرفه ای برگزار خواهد شد. دبیرخانه مرکزی ثبت نام، در مجموعه ورزشی شهید توانا واقع در خیابان ورزش قرار خواهد گرفت. برای سرعت و سهولت در امر ثبت‌نام علاوه بر این مکان، ۱۰ منطقه شهرداری و ۲۴ سازمان شهرداری نیز پای کار خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این جشنواره ورزشی توجه ویژه‌ای به رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد شد، گفت: در هر سالن یک اکیپ پزشکی حضور داشته و به فاصله گذاری و غربالگری نظارت خواهند کرد. شرط اصلی ثبت‌نام با توجه به اینکه ۸۵ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شده‌اند، داشتن کارت واکسن است.

ملاحسینی در رابطه با زمان ثبت‌نام گفت: آغاز ثبت‌نام از ۵ آذر مصادف با روز بسیج مستضعفین بوده و تا آخر آذر ماه ادامه خواهد یافت و روز افتتاحیه دبیرخانه مرکزی نیز ۵ آذر خواهد بود.

ملا حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار بیداری آذربایجان در مورد مناسب نبودن سالن های ورزشی بسیج گفت: کمیته برگزارکننده این رقابت به قدری به امکانات این سالن‌ها توجه ویژه کرده که حتی به روشنایی سالنها هم اهمیت داده و به طور کلی در این مسابقات به نونهالان بها داده‌ شده است.

گزارش : پرستو سبحانی