ناگفته هایی از تاثیر داروی گیاهی آلرگارد در درمان کرونا
ناگفته هایی از تاثیر داروی گیاهی آلرگارد در درمان کرونا
داروی آلرگارد با اینکه باعث بهبود حال بیماران حاد کرونایی بدون هیچ عارضه ای می شود؛ ولی با این حال مانند داروهای شیمیایی پرمصرف و پرعارضه ی کرونا شهرت پیدا نکرده است!

اویاقلیق/ پرستو سبحانی: عامل بیماری کرونا ویروسی است که با دستکاری سیستم ایمنی بدن آن را از کنترل خارج کرده و با عث می شود سیستم ایمنی بدن به جای برخورد با ویروس و از بین بردن آن، با تولید یک سری مواد داخل خون، منجر به درگیری ریه و عدم تبادل اکسیژن بین ریه و خون می شود که این امر سبب افت اکسیژن خون شده و در نهایت چنانچه بیماری کنترل نشود، منجر به مرگ میشود.

با وجود اینکه همه کشورهای جهان با چنین رویدادی (کرونا) دست و پنجه نرم میکند ولی به علت سومدیریت و منفعت طلبی عده ای خاص در مورد این بیماری هیچ تمهید اساسی اندیشیده نشده است؛ به عبارت بهتر نخواسته اند که بیاندیشند! در این راستای و برای بسط این مطلب، لازم است اشاره کوتاهی به داروی رمدسیویر داشته باشیم؛ گروهی از متخصصان در مقالات پزشکی به صراحت به بی فایده بودن این دارو اشاره کرده اند. از طرفی هم این دارو نه تنها کارساز نبوده بلکه در اثر عوارض این دارو، از جمله افزایش قندخون، افت فشارخون، تهوع، لرز، تعریق، اختلالات کلیوی و کبدی، بیماران کرونایی زیادی جان خود را از دست می دهند. داروی رمدسیویر که برای اولین بار برای درمان ابولا توسط کشور ایالات متحده آمریکا تولید شده بود به علت عدم اثر مثبت این دارو بر این بیماری به فروش نرفت! و بر این اساس شائبه ای وارد است که با توجه به سابقه منفعت طلبی آمریکا، این کشور بیماری بیولوژیکی کرونا را ایجاد کرده تا داروی تولیدی خود را به قیمت هنگفتی به فروش جهانی برساند!

داروی گیاهی آلرگارد

این داروی گیاهی از سیر، آویشن شیرازی، گلپر و میخک تشکیل یافته است و یک ترکیب فوق ضدویروس و ضدالتهاب است که با قوی تر کردن سیستم ایمنی بدن، آن را برای مبارزه با ویروس مجهز میکند. علاوه بر این داروی آلرگارد دارای ویژگی ضدانعقادی است که مانع بسته شدن رگ های خونی شده و در نتیجه برخلاف داروهای شیمیایی مشابه این دارو، باعث سکته قلبی و مغزی بیمار نمی شود! این داروی گیاهی در داروسازی نیاک استان گلستان ساخته شده و در یازده خرداد سال ۹۹ به ثبت رسیده است. این شربت به نام استاپ سیویر هم شهرت دارد.

مطالعه در مورد این شربت داروئی در اردیبهشت ماه سال ۹۹ در بیمارستان امام خمینی (ره) آمل صورت گرفت و در تیرماه همان سال تاثیر این دارو در نجات جان بیماران کرونایی مشخص و منتشر شد؛ این دارو در مرحله اول بر روی جامعه آماری ۴۱ نفره از بیماران حاد کرونایی انجام شد که از بین ۴۱ نفر حتی یک مورد هم به ICU منتقل نشد و همه زنده ماندند! حتی تست این دارو روی بیماران سرپایی کرونا نیز انجام گرفت که گزارش های منتشر شده حکایت از این دارد که مصرف این دارو حدودا ۹۰ الی ۹۵ درصد از بستری شدن بیماران در بیمارستان جلوگیری کرده است!

طبق اطلاعات به دست آمده در مورد فردی ۶۰ ساله با درگیری ریه بالای ۹۰ درصد، مصرف این دارو اکسیژن خون بیمار را به بالای ۹۰ رسانده و بیمار بعد از چهار روز از بیمارستان مرخص شده است. پرس و جوی انجام شده از میزان رضایت بیماران کرونایی نشان میدهد بیماران به قدری از این دارو راضی بودند که برخی از آنها اظهار کرده اند بعد از مصرف این دارو، کرونا به مثابه سرماخوردگی است و دیگر ترسی از این ویروس ندارند.

این دارو به مدت یک هفته در بیمارستان های امام خمینی (ره) و امام علی (ع) آمل تجویز شده است که در این یک هفته، هیچ مرگ و میری در اثر بیماری کرونا در این بیمارستانها منتشر نشده است.

ویدئوی منتشر شده در وبسایت خبرگزاری صدا و سیما حکایت از آن دارد که در هفتمین روز تجویز این دارو، نامه ای رسمی از طرف وزارت بهداشت و درمان با مضمون دستور متوقف کردن مصرف این دارو به ۲ بیمارستان یاد شده رسیده و موجب شده چهار نفر از روسای بیمارستان آمل در اعتراض به این نامه – که چرا باید استفاده از داروی موثر بر درمان کرونا متوقف شود – استعفا دهند که البته و متاسفانه این اعتراض نیز در همه گیر شدن استفاده از این دارو کارساز نشد.

در ادامه این دارو در با وجود مخالفت هایی در بیمارستان محلاتی تبریز تجویز میشود اما پزشکان تجویز کننده این دارو «بی سواد» تلقی میشوند و این درحالی بوده است که بیماران مصرف کننده این دارو رضایت کافی از عملکرد آن دارند.

در همین راستا دکتر فریبا رشدی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان، با تایید تاثیر مناسب شربت آلرگارد بر بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: این دارو در افزایش توان سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری کرونا اثرگذاری مناسبی داشته و مطالعات آزمایشگاهی تاثیرات مثبت این دارو بر بیماری کرونا را تایید کرده است.

این متخصص طب سنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه ی اعتیادآور بودن این دارو افزود: در ترکیبات این دارو ماده اپیوئید ( ماده موثر تریاک) وجود دارد اما میزان همین ماده در شربت دکسترومتروفان و همچنین در خود استامینوفن کدئین به مراتب بیشتر از این شربت است و به بیان دیگر ماده داخل این شربت به حدی نیست که اعتیادآور باشد و به طور معمول در بین داروهای ضدسرفه، ماده اپیوئید برای جلوگیری از التهاب گلو و ریه استفاده میشود.

وی در ادامه به عوارض داروی رمدسیویر، اعم از درگیری کلیه، کبد و افزایش قندخون اشاره کرد و گفت: داروی گیاهی آلرگارد به هیچ وجه چنین عوارضی را در پی ندارد و در عین حال در کنترل التهاب ریه بیماران کرونایی بسیار موثر است.

یک بام و دو هوای وزارت بهداشت در تائید یا رد!

وزارت بهداشت بعد از مشاهده جامعه آماری بهبودیافتگان، به ناچار تاثیر داروی آلرگارد را تایید کرد و در همین راستا کار به جایی رسید که «ملک زاده» معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت استعفا کرد و گفت: تاثیر داروی گیاهی بر این بیماری یک ادعا بوده و تحقیقات در مورد آن ناکافی است.

این موضع گیری های منفی از طرف وزارت بهداشت و برخی پزشکان در حالی مطرح می شود که این موضع گیری ها با در نظر گرفتن ترکیب کاملا گیاهی این دارو و تاثیرات مثبت و تائید شده آن بر درمان بیماری کرونا به هیچ وجه قابل هضم نیست و ناچارا این شائبه را مطرح می کند که تخطئه کردن جبری استفاده از این دارو، به جز منفعت طلبی شخصی و گروهی نمیتواند دلیل دیگری داشته باشد!

 

در نهایت باید اظهار تاسف کرد از اینکه علیرغم آمار قابل تامل مرگ و میر این ویروس، انحصار در علم پزشکی مانع از بهره برداری مناسب از داروهای موثر بر این بیماری در ایران و جهان برای نجات جان انسانها شده است در حالی که استفاده از این دارو علیرغم کنترل میزان مرگ و میر این بیماری در کشور، می توانست آورده اقتصادی کلانی را در وضعیت بحران اقتصادی برای کشور به همراه داشته و نیز طب سنتی ایرانی اسلامی را به رخ جهانیان بکشد. / گزارش: پرستو سبحانی