گروه فرقان مولود انحراف فکری اسلام منهای روحانیت بود
گروه فرقان مولود انحراف فکری اسلام منهای روحانیت بود
مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز در جمع طلاب این مدرسه علمیه گفت: گروه فرقان مولود یک انحراف و شالوده فکری اسلام منهای روحانیت بود.

بیداری آذربایجان: حجت الاسلام روح الله بجانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام تبریز در جمع طلاب تبریزی با اشاره به شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی(ره) گفت: گروه فرقان مولود یک انحراف و شالوده فکری بنام اسلام منهای روحانیت بود و به عنوان عضوی از جریان خوارج اول انقلاب ضربه بزرگی به انقلاب در به شهادت رساندن بزرگانی همچون شهید مطهری، قاضی و … زد.

وی افزود: این تفکر در اول اسلام با عنوان اسلام منهای ولایت و با تفسیر به رأی و خود محوری جریان خوارج نیز ضایعه بزرگی در اسلام ایجاد کرد. ضایعه گرفتن امیرالمومنین علیه السلام از جامعه اسلامی و تحمیل صلح بر امام حسن مجتبی علیه السلام .

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز افزود: امروز همین خوارج در قالب فرقانیسم نوین علیه اسلام با ولایت فقیه و روحانیت وارد عمل شده و به هر بهانه ای در یک موقعیت با نقطه زنی دقیق علیه مرجعیت و روحانیت ترور شخصیتی انجام می دهند. اگر موقعیت پیدا می کردند مطمئنا ترور فیزیکی هم انجام می دادند.

وی با اشاره به اندیشه های شهید مطهری، گفت: استاد شهید تعطیلی تربیت اسلامی را در دوره بعد از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را عامل بوجود آمدن جریان ظاهرگرای خود رای خوارج معرفی کرد و خود شهید مطهری به دست همین خوارج انقلاب به شهادت رسید.

عضو شورای مشورتی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم توجه به خطر جدی فرقانیسم نوین، گفت: این جریان به دنبال انزوای روحانیت انقلابی است و با گلچین آیات، روایات، بیانات امام و رهبری و تفسیر به رأی، انگشت اتهام ناعدالتی ها و همه مشکلات جامعه را به سمت علما و روحانیت نشانه می روند.

مدیر مرکز تحقیقات و پژوهش دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: این جریان توسط دشمنان به صورت جدی در بین نیروهای تربیت نشده در بدنه انقلاب خط دهی می شود و با ادامه این روند قطعا تا چند سال، مرجعیت و روحانیت را در انزوا و با تضعیف در محاصره و تحریم فکری قرار خواهند داد.