واکنش مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین در خصوص اتهام زنی به آیت الله العظمی ملکوتی ره
واکنش مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین در خصوص اتهام زنی به آیت الله العظمی ملکوتی ره

به گزارش اویاقلیق: حجت الاسلام روح الله بجانی مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین علیه السلام تبریز در واکنش به باز نشر مطالبی توهین آمیز علیه استادش مرحوم آیت الله العظمی ملکوتی با انتشار مطلبی درپاسخ به شبهه آفرینی ها به دفاع از مرجعیت برخواست. وی در پاسخ به نوشتار سخیف باز نشر شده نوشت: حضرت […]

به گزارش اویاقلیق: حجت الاسلام روح الله بجانی مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین علیه السلام تبریز در واکنش به باز نشر مطالبی توهین آمیز علیه استادش مرحوم آیت الله العظمی ملکوتی با انتشار مطلبی درپاسخ به شبهه آفرینی ها به دفاع از مرجعیت برخواست.

وی در پاسخ به نوشتار سخیف باز نشر شده نوشت:

حضرت آیت الله العظمی ملکوتی یکی از معدود مراجع تقلیدی است که بخاطر انقلاب اسلامی و یاری حضرت امام خمینی (ره) از تلاش ۶۰ ساله علمی ، اجتهاد و مرجعیت خود گذشت وبا حضور در آذربایجان بعنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) همه آبروی خود را نثار دفاع از اسلام در خطه آذربایجان و جهان اسلام نمود.
آیت الله ملکوتی بعد از مراجعت به قم اثبات کرد که وفادار به ولایت فقیه می باشد و با آن مقام علمی ذوالفنون خود ، همچون یک سرباز از خود گذشته تا آخرین لحظات انقلابی ماند و در اثر ضایعه شیمایی که در حضور و من بازدید از مناطق مختلف سردشت، حلبچه و… و عملیات های کربلای ۴ و۵ و آزادسازی خرمشهر نثار ریه هایش شده بود دچار مشکل ریوی از دنیا رفت.
بعد از وفات این عالم ربانی و مرجع انقلابی، مطلبی از نگارنده ای که یک گزارشگر دون پایه اخراجی رادیو بود منتشر شد. آن موقع خواستم بعنوان شاگردی از صدها شاگرد معظم له جوابی بدهم ولی دیدم نگارنده یک نفر است که نزدیکان استاد شهریار از سرقت ادبی آثار شهریار توسط وی خبر می دهند. تعدادی از دوستان ساکن جمهوری آذربایجان نیز از کلاهبرداری وی در اخذ اشیای تاریخی و قیمتی اهالی آذربایجان خبر دادند و به همین خاطر دیدم مطالب یک معتاد چندان ارزش پاسخ دادن ندارد.

بعدها شنیدم او یک معتاد بود که بخاطر استفاده از برخی نوشیدنی ها و مواد مخدر سنگکوب شده و دار فانی را ترک کرده است.

البته همه این ها را از افراد مختلف شنیدم و دلم برایش سوخت و گفتم کاش اورا با خدا آشتی می دادیم ؛ چون او با شقاوت از دنیا می رفت زیرا به یک مرجع مخلص دینی اتهام های ناروا زده بود و صد البته مسایل دیگری که نمی خواهم اصلا در این نوشتار بیان کنم.

اخیرا مطالب وی باز نشر شده و اتهامات ناروای وی علیه استاد مرحوم مان دوباره در فضای مجازی مطرح شده است. باز هم نخواستم پاسخ دهم. اما دیدم باید به احترام مخاطبین، پاسخ اراجیف وی را بدهم.

وی که اینک دستانش از این دنیا قطع شده است در نوشتار خود با توهین و اتهام به این مرجع عظیم الشان دفاع جانانه آیت الله العظمی ملکوتی از حریم مسجد ارک و برچیدن مشروبخانه ها و رقاصه خانه هایی که در مسجد ایجاد کرده بودند را زیرسئوال برده و با عینک ضد دینی اقدامات شرعی و منکر ستیزانه مرجع عالی قدر را با اتهامات واهی وارونه جلوه داده است. آیت الله ملکوتی بعنوان یک فقیه از هویت دینی آن مسجد دفاع کرد و استدلالات خود را دو جلد کتاب نفیس مسجد مسجد شد منتشر نمود.

معظم له وقتی دید کتابخانه داخل محوطه مسجد ارک از بین رفته و در حال ریزش می باشد و موریانه ها کتابهای نفیس آنجا را نشانه رفته اند کتاب ها را به کتابخانه جدید ملی منتقل نمودند تا کتاب ها حفظ بشود. در ضمن طبق تحقیقاتی که بنده نموده ام این تصمیمات توسط هیئت امنای وقت مصلی گرفته شده بود. در این هیئت اساتید دانشگاه وقت ، رئیس دانشگاه وقت تبریز ، استاندار و فرماندار وقت ، برخی از ارگان ها و نهادهای انقلابی, بعضی از روحانیون و خیرین بازار تبریز و… نیز حضور داشتند.

در مورد دو مهندس جوان انقلابی وقت آقایان قدری و همدان لو که از عبارت های توهین آمیز در شأن خود استفاده کرده است حتی نام آنان را بخاطر اطلاعات غلط و ضعیف به اشتباه نوشته است، که بی شک در برزخ بخاطر این اتهامات در ناراحتی بسر می برد.

در مورد اکیپی که میرحسین موسوی فرستاده بود آنها به طمع استخراج آثار باستانی و کشف گنجینه های زیر خاکی به تبریز آمده بودند که معظم له جلوی سرقت آثارباستانی را گرفت.
در مطلبی از داستان ساختگی یاد کرده است که دو نفر فرد اعزامی جلوی لودر خوابیده و ایشان دستور داده بود که با خاک یکسان کنند، درحالیکه اصلا این مطلب از ریشه کذب محض است و باید دستگاه مربوطه باز نشر این دروغ را مورد بازخواست و پیگرد قرار دهد.

در ضمن بحث توده ای و نااهل بودن اشخاص خاص و ضد انقلاب در آن زمان توسط تیم پاکسازی گزینش انجام گرفته شده بود و استاد عزیزما عضو هیات گزینش نبودند.
در خصوص مقبره الشعرا نیز هیچ ارتباطی با مرجع عزیز آذربایجان ندارد و سازمان میراث فرهنگی در دوران شهرداری آقای مهندس موسوی اقدام به بازسازی و هرگونه تخریب و… دست زده است و معظم له در میراث فرهنگی هیچ مسئولیتی نداشته است.
در پایان با این همه اراجیف این فرد، یکی از نزدیکترین معتمدین آیت الله العظمی ملکوتی نماز میت این فرد را اقامه کرد تا رحمت الهی را شامل حال او کند ولی نشر دوباره این مطالب توسط نزدیکان آن فرد در فضای مجازی حکایت از این دارد که زحمات معتمد آیت الله ملکوتی هم بحالش سودی نداشته است….
در پایان از مراجع مربوطه انتظار دارم تا پیگیر باز نشر این مطالب و جسارت به ساحت مقدس مرجعیت دینی باشند.