سرقت خودرو در صدر / افزایش ۲۰۴ درصدی صدور گذرنامه در آذربایجان شرقی!
سرقت خودرو در صدر / افزایش ۲۰۴ درصدی صدور گذرنامه در آذربایجان شرقی!

به گزارش پایگاه خبری اویاقلیق: سردار حسین عبدی که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر هوشمندسازی قوای پلیس اظهار داشت: ۱۵۰ عنوان برنامه تحت شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در این […]

به گزارش پایگاه خبری اویاقلیق: سردار حسین عبدی که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر هوشمندسازی قوای پلیس اظهار داشت: ۱۵۰ عنوان برنامه تحت شعار «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در این هفته اجرا می شود.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی ضمن تشریح عبارت «امنیت پایدار» در شعار هفته نیروی انتظامی افزود: سردار شهید سلیمانی سه مولفه اقتدار، امنیت و آرامش را وظیفه نیروی انتظامی می دانستند و خوشبختانه ناجا به خوبی توانسته است از عهده آن بر آید.

یک میلیون تماس با پلیس ۱۱۰ استان

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی در تشریح خدمات پلیس ۱۱۰ با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۶ هزار تماس با مرکز پلیس ۱۱۰ استان انجام می شود اظهارداشت: تعداد تماس با پلیس ۱۱۰ نسبت به سال قبل با افزایش ۱۵ درصدی به عدد یک میلیون و ۹۹ هزار ۶۸۸ تماس در ۶ ماهه اول سال رسیده است که تنها یک درصد از این تماس ها منجر به عملیات پلیس شده و قسمت عمده تماسها با مشاوره و راهنمایی های ارشادی ختم به خیر شده اند.

۴۲۷ کشته در تصادفات خودرویی استان

سردار عبدی با اعلام کاهش ۲۲ درصدی آمار تصادفات خودرویی در استان از فوت ۴۲۷ نفر طی تصادفات ۶ ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: در همین مدت هشت هزار و ۴۳۷ نفر بر اثر تصادفات خودرویی مجروح شده اند که این آمار چهار درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

وی افزود: همین آمار حاکیست تصادفات داخل شهری در این مدت با ۹ درصد کاهش مواجه شده اما تصادفات جاده ای ۶ درصد افزایش را تجربه کرده است.

وی در مورد عملکرد موفق پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با افزایش ۳۴ درصدی در اکتشافات نیز گفت: در مدت ۶ ماه اول سال جاری چهار هزار و ۴۷۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در این رابطه سه هزار و ۲۴۸ قاچاقچی دستگیر شده اند که این آمار افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

تشکیل پلیس تخصصی مبارزه با جرائم اقتصادی / کشف ۵۲۸ میلیاردی جرائم اقتصادی در استان

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل پلیس تخصصی مبارزه با جرائم اقتصادی در استان طی یکسال گذشته از تشکیل ۹۳۸ پرونده جرائم اقتصادی در این پلیس خبر داده و افزود: ارزش ریالی این پرونده ها که اکثرا در مورد قاچاق سوخت، لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم پزشکی بوده است، ۱۲۵ میلیارد تومان بوده که در این رابطه یک هزار نفر دستگیر و نیز ۴۹۲ خودرو متوقف شده اند.

وی ادامه داد : ۱۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی، ۱۱ پرونده تسهیلات غیرمجاز بانکی، ۳ پرونده اختلاس و ۳۵ پرونده احتکار نیز جمعا به ارزش ۴۰۳ میلیارد تومان طی ۶ ماه نخست سال تشکیل و ۲۱۹ متهم در این رابطه دستگیر شده اند.

سرقت خودرو در صدر جرائم استان

سردار عبدی با اعلام کشف ۹۳ درصدی خودروهای مسروقه و رتبه ۲۷ آذربایجان شرقی در سرقت خودرو اظهار داشت: بیشترین میزان «سرقت های مهم» مربوط به خودرو بوده و سرقت از خودرو اعم از پلاک، محتویات، قطعات یا کل خودرو در صدر سرقتهای استان قرار دارد که آمار تهیه شده از کاهش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

وی همچنین با اعلام افزایش ۲ درصدی پرونده های کلاهبرداری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: طی ۶ ماه اول سال، تعداد ۲ هزار و ۳۰۲ پرونده در موضوع کلاهبرداری تشکیل و ۸۹ درصد آنها کشف شده است.

افزایش ۱۳۸ درصدی دستگیری افراد شرور در آذربایجان شرقی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با اعلام افزایش ۱۳۸ درصدی دستگیری اراذل و اوباش در استان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۸ عملیات دستگیری اجرا و طی آن ۱۷۲ نفر از افراد شرور استان دستگیر شده . مقدار قابل توجهی سلاح سرد از جمله شمشیر، قمه و … از آنان کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش هفت درصدی کشف سلاح و مهمات در استان از متلاشی شدن پنج باند قاچاق سلاح و مهمات طی ۶ ماه اول سال جاری خبر داد.

کشف ۱۰۰ درصدی جرائم سایبری در آذربایجان شرقی

عبدی کلاهبرداری رایانه ای، برداشت غیرمجاز از حساب افراد و هتک حیثیت اشخاص در فضای مجازی را در صدر جرائم سایبری استان عنوان کرده و گفت: وقوع جرائم سایبری طی سال جاری افزایش ۱۳ درصدی را نشان می دهد اما کشف این جرائم نیز با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰۰ درصد رسیده است.

افزایش ۲۰۴ درصدی صدور گذرنامه در آذربایجان شرقی!

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه خدمات گسترده پلیس در حوزه های مختلف گفت: ۵۵ دفتر پلیس + ۱۰ در استان فعال هستند که طی ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۵۴ هزار انواع خدمات از جمله صدور گذرنامه، انواع معافیت از خدمت سربازی ، خلافی خودرو و … را ارائه داده اند.

وی در همین راستا افزود: طی ۶ ماه اول سال جاری صدور گذرنامه با افزایش ۲۰۴ درصدی و اعزام به خدمت مقدس سربازی با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به ۶ ماهه سال قبل مواجه بوده است هرچند که صدور معافیتهای کفالت ۲۰ درصد، معافیت موارد خاص یک درصد و معافیت تحصیلی ۸۹ درصد افزایش را تجربه کرده اند.

در ابتدای این جلسه سرهنگ شعفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، ضمن تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی در استان از اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه طی هفته جاری خبر داد.