۳۰ طرح توسعه‌ای آذربایجان‌شرقی برای جهش تولید
۳۰ طرح توسعه‌ای آذربایجان‌شرقی برای جهش تولید

بیداری آذربایجان: اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه و اتمام برخی از طرح های با بیش از یک دهه قدمت مثل طرح های بهداشت و درمان، راه، آب و تصفیه خانه در آذربایجان شرقی، چشم انداز ترسیم توسعه سایر راه ها را به دنبال دارد و چهره محرومیت را نیز از برخی شهرستان ها که […]

بیداری آذربایجان: اجرای طرح های احیا دریاچه ارومیه و اتمام برخی از طرح های با بیش از یک دهه قدمت مثل طرح های بهداشت و درمان، راه، آب و تصفیه خانه در آذربایجان شرقی، چشم انداز ترسیم توسعه سایر راه ها را به دنبال دارد و چهره محرومیت را نیز از برخی شهرستان ها که به لحاظ دسترسی به بهداشت و درمان و آب کشاورزی و صنعتی دچار کمبود هستند، جبران می کند.

با وجود اینکه در شرایط دشوار تحریم، کمبود اعتبارات و محدودیت های کرونایی، انجام و اتمام طرح های بزرگ عمرانی و خدماتی سخت بوده، اما به هر ترتیب دهها طرح کوچک و بزرگ در آذربایجان شرقی به سرانجام رسید که آثار آن در زندگی مردم خود را نشان خواهد داد و زمینه مناسبی برای توسعه بیشتر استان در سال های آینده را فراهم می کند.

در دولت تدبیر و امید طرح کلانی همچون دو خطه کردن خط آهن میانه – تبریز به انتهای راه نزدیک شده و بنا به وعده مسوولان خرداد ماه امسال با پایان این طرح شاهد افتتاح آن و کوتاه شدن ۵.۵ ساعتی مدت زمان مسافرت از تهران به تبریز خواهیم بود که صرفه جویی در سوخت، زمان و ایجاد امنیت و رفاه بیشتر را در سفر به همراه دارد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی 

مگاپروژه خط آهن میانه – تبریز در پایان راه 

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اجرای طرح قطار میانه- تبریز به عنوان یکی از مهمترین طرح های استان، گفت: طرح خط راه آهن میانه تبریز در سال ۱۳۷۹ شروع شده و حدود ۲۰۲ کیلومتر می باشد که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه- بستان آباد و ۷۰ کیلومتر مسیر بستان آباد تا تبریز است و با توجه به اینکه حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است در صورت تکمیل فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می دهد.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: بهره برداری از راه آهن تبریز میانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسری به راه‌آهن شمال غرب باعث پیوستگی بیشتر شبکه ریلی کشور می‌شود و بدون شک رشد صنعت حمل و نقل ریلی در شرایطی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی موجب رشد تورم شده است می‌تواند باعث رفع برخی مشکلات حمل و نقلی منطقه شود.

وی افزود: اتمام زیرسازی حد فاصل میان همه استان‌ها باید بیشتر توصیه ارتفاع و بستان‌آباد خاوران به طور ۴۴ کیلومتر حدود ۸۷.۵ درصد می‌باشد در مجموع پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل پروژه راه آهن میانه تبریز حدود ۸۵ سال ۷۴ درصد می‌باشد عملیات نوسازی حد فاصله میانه تا بستان آباد شامل عملیات بالاست ریزی و تراورز چینی و ریل گذاری در خطوط اصلی به پایان رسیده و در حال تکمیل خطوط اصلی باقی مانده ایستگاهی می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: پیشرفت کل عملیات نوسازی از میانه تا بستان آباد در ۲ خط  ۴۴.۷ درصد و در یک خط ۸۲.۶۶ درصد می‌باشد.

پورمحمدی ادامه داد: داروسازی از بستان آباد به سمت تبریز تا ایستگاه خاوران تا کنون ۳۳ کیلومتر بالاست ریزی قشر اول ۱۵.۷ کیلومتر تراورس چینی و ۱۵ کیلومتر ریل‌گذاری صورت گرفته است پیشرفت کل روسازی در این بازه به صورت یک خط برابر ۲۰.۰۷ درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: در خصوص عملیات احداث ساختمان های ایستگاه ها، ایستگاه های بستان آباد ۸۳.۶۰درصد، حکیمه داش ۲۹.۵ درصد و ترکمنچای ۶.۴۴ درصد پیشرفت دارند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: پیشرفت ایستگاه های درجه ۳ تا بستان آباد برابر ۱۰۰ درصد می‌باشد ایستگاه های درجه ۲ خاوران پیشرفت کلی ۱۱.۵ درصد داشته است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از این پروژه ملی استانی خواهیم بود.

 

افزایش بیش از ۳۰ درصدی ارزش افزوده صنعت آذربایجان شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ ارزش افزوده بخش صنعت از ۱۵۲ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال به ۲۰۹ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال افزایش یافته که در مجموع افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حبیب امین زاده گفت: تعداد شاغلین بخش صنعت از ۷۴ هزار و ۴۵۳ نفر در سال ۱۳۹۲ به ۱۰۰ هزار و ۷۵۶ نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده که ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: صادرات بخش صنعت نیز از ۳۴۶ میلیون دلار به ۸۰۶ میلیون دلار ارتقا یافته که ۱.۳۳ برابر افزایش دارد، ارزش افزوده بخش معدن نیز از ۴۶۹۱ میلیارد ریال به ۲۰ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال رسیده که بیش از ۳.۳ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

امین زاده ادامه داد: صادرات در این بخش نیز از ۷ هزار و ۵۵۰ هزار دلار به ۱۰۷هزار و ۴۵۵ هزار دلار رسیده که ۱.۳ برابر افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی 

۲۸ طرح ملی و استانی ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم خاتمه یافته است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی هم اظهار کرد: ۲۸ طرح عمرانی، درمانی، کشاورزی و ورزشی شامل طرح های ملی و استانی ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم ( از سال ۱۳۹۲ به بعد ) خاتمه یافته است.

داود بهبودی گفت: ایجاد تاسیسات فاضلاب سراب، ایجاد تاسیسات فاضلاب اهر، ایجاد تاسیسات فاضلاب بستان آباد، ایجاد تاسیسات فاضلاب بناب، مشارکت در احداث آزادراه تبریز – شهر سهند از جمله طرح های عمرانی به بهره برداری رسیده در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: ساخت استادیوم ۵ هزار نفری میانه، استادیوم ۵ هزار نفری مراغه، سالن ورزشی آقبلاغ ورزقان، سالن ورزشی کرد کندی بستان آباد، سالن ورزشی حسرتان خداآفرین، چمن مصنوعی استادیوم چاراویماق، ساخت چمن مصنوعی مینی فوتبال روستایی در شهرستان های(خدافرین-جلفا-کلیبر-مرند و تبریز) طرح های ورزشی افتتاح شده در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

بهبودی ادامه داد: طرح توسعه و بهره برداری از ارس در محدوده آذربایجان شرقی (آبیاری تحت فشار ۴۵۰۰ هکتار)، شبکه آبیاری و زه کشی واحد عمرانی اول پایاب سد خدا آفرین (۲۲۰۰ هکتار)، مطالعه و اجرای شبکه پایاب سد حاجیلرچای، شبکه پایاب سد علویان بناب و مراغه

سد بتن غلطتکی روستایی اردک لو مرند، طرح سد و شبکه ارسباران، طرح سد آیدوغموش و طرح سد سهند از طرح های آبی افتتاح شده در هشت سال گذشته است.

وی افزود: ساخت دانشکده داروسازی، بیمارستان سراب، بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام حسین هریس، سلف سرویس مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ساخت بیمارستان جامع زنان الزهرا(س)، ساخت ساختمان اورژانس تروما و غربالگری سرطان، بخش سوانح و سوختگی بیمارستان سینا از طرح های درمانی به اتمام رسیده در دولت روحانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص عملکرد سال گذشته نیز گفت: از ۹۰۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های عمرانی استان در سال ۱۳۹۹، ۷۹۷ میلیارد ریال معادل ۸۸ درصد تخصیص یافت.

بهبودی اظهار کرد: این بودجه به منظور جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح های عمرانی استان اختصاص یافته بود.

وی با بیان اینکه طبق آیین نامه اجرائی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹، سهم آورده دولت حداکثر ۳۰ درصد و حداقل آورده بخش خصوصی ۷۰ درصد است، افزود: به این ترتیب امکان سرمایه گذاری در بخش اعتبارات استانی به میزان ۱۰۸۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی وجود خواهد داشت و هر ۲ بخش در مجموع ظرفیت اجرای ۱۵۴۳ میلیارد ریال طرح عمرانی را خواهند داشت.

بهبودی اظهار کرد: با انجام مکاتبات لازم و پیگیری های صورت گرفته از دستگاه های اجرائی، پروژه های موضوع تبصره ۱۹ احصاء و موافقت‌نامه آنها مبادله و اطلاعات لازم در سامانه بازار الکترونیک طرح های عمرانی بارگذاری شده است.

وی همچنین گفت: به دلیل ترافیک بسیار شدید جاده دسترسی به شهر جدید سهند پروژه احداث آزادراه شهر جدید سهند به تبریز در دستور کار استان قرار گرفت این پروژه با همکاری و مشارکت شرکت عمران سهند و بخش خصوصی احداث شده است و در دی ماه سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید طول مسیر حدود ۲۴ کیلومتر بوده و با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد ریال ساخته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: تاکنون ۲ قرارداد مشارکتی در بخش اعتبارات استانی به میزان ۱۱۸۶ میلیارد ریال منعقد شده که پیش نیاز اعتبارات دولتی است و جذب اعتبارات تخصیص یافته استانی ۱۰۰ درصد خواهد بود.

بهبودی خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت بنیاد علوی، خودیاری اهالی، مشارکت بخش خصوصی و تبصره ۱۹ اعتباری به مبلغ هزار میلیارد ریال جهت پروژه های عمرانی در بخش راه روستایی، اعتباری به مبلغ ۱۸۶ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و اعتباری به مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال جهت پروژه های عمرانی بخش فرهنگی هزینه خواهد شد.

وی گفت: در حوزه پروژه های استانی ویژه و ملی، وزارتخانه های ذیربط متولی جلب مشارکت بخش خصوصی هستند.

وی اضافه کرد: با مکاتبات و پیگیری های مکرر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت آب منطقه ای و مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، اعتباری به مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال برای شبکه آبیاری و زهکشی سد آیدغموش مساحت ۱۲۴۰ هکتار و مبلغ ۲۲۶ میلیارد ریال برای شبکه آبیاری و زهکشی سهند به مساحت ۱۵۲۰ هکتار از محل اعتبارات ملی تبصره ۱۹ با تخصیص ۱۰۰ درصد تامین شده است.

طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین 

طرح آبیاری و زهکشی حوضه ارس ۹۵درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرق نیز گفت: پروژه آبیاری و زهکشی اراضی حوضه ارس از طرح های مهمی بوده که در دور اول سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی مصوب شده است.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: کل اراضی طرح در حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار می باشد که در ۶ فاز اجرا شده و تاکنون ۱۶ هزار و ۵۹۰ هکتار به اتمام رسیده است و ۱۷۰۰ هکتار در دست اجرا می باشد.

وی افزود: ۹۵درصد طرح با اعتبار بالغ بر ۳۴۳۶ میلیون ریال اجرایی شده است فازهایی از پروژه پروژه های سفر دور اول بوده است که به بهره برداری رسیده در دور دوم سفر نیز اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه تصویب شده که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال تصویب و تخصیص یافته است.

غفارزاده همچنین با اشاره به اجرای پروژه آبیاری و زهکشی پایاب سد آیدوغموش، اظهار کرد: شبکه پایاب سد آیدوغموش در ۷۶۰۰ هکتار طراحی شده که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: برای اتمام این طرح ۲۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است در این پروژه جهاد کشاورزی با ۱۹ میلیارد تومان کشاورزان با ۱۵ میلیارد تومان به منطقه ۱۵ میلیارد تومان مشارکت دارند با اجرای طرح‌های آبیاری و زهکشی پایان ارزش املاک کشاورزی منطقه افزایش چشمگیری داشته و مهاجرت معکوس اتفاق افتاده است این شرایط باعث شد که کشاورزان با صاحبان املاک بالایی برای مشارکت داشته باشند.

غفارزاده همچنین با اشاره به ساخت ساختمان سد پیغام چای، گفت: این سد با هدف تامین آب شرب شهرستان کلیبر با آبیاری اراضی کشاورزی پایاب سد در دست ساخت می باشد، پیشرفت فیزیکی تا ۷۰ درصد بوده و جزو پروژه‌های دور دوم سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی است.

وی افزود: احداث ساختمان سد خداآفرین از دیگر طرح هایی است که در این دوره اجرا شده، این سد در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد و هدف از اجرای آن تامین آب شرب به میزان ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب و تامین آب کشاورزی به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب است.

غفارزاده ادامه داد: برای ساخت ساختمان سد خداآفرین و شغل اصلی تاکنون بیش از هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده است ساختمان سد خداآفرین به طور کامل تکمیل شده و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد سد تنظیمی در فاصله ۱۲ کیلومتری پایین دست سد خداآفرین قرار داشته و هدف آن تنظیم انحراف و انتقال آب و خروجی از مخزن سد خداآفرین به کانال اصلی شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین و تولید برق به میزان ۴۰ مگاوات با ظرفیت تولید ۱۳۵ کیلومتر در ساعت در سال است و پیشرفت فیزیکی پروژه در حدود ۹۰ درصد می باشد.

سواحل دریاچه ارومیه 

پروژه های طرح احیای دریاچه ارومیه در قالب ۲۶ محور اجرا شد

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی افزود: کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۲ به ریاست معاون اول ریاست جمهوری تشکیل و در قالب ستاد احیای دریاچه ارومیه با هدف نجات دریاچه ارومیه آغاز به کار کرده است که در قالب ۲۶ محور اجرایی اقدامات لازم در جهت احیای دریاچه ارومیه به عمل آورده است.

وی خاطر نشان کرد: سهند استان آذربایجان شرقی در تامین حق‌آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه ۳۹۳ میلیون متر مکعب در سال به دست به عملیات اجرایی انتقال آب به هفت پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است که شامل طرح لایروبی و مسیر گشایی رودخانه ها، طرح انتقال پساب دریاچه ارومیه، طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی، طرح سر دهن سازی انهار سنتی، طرح تکمیل و تجهیز شبکه های اندازه گیری منابع آب، طرح مرمت و بازسازی شبکه زرینه‌رود و طرح ارتقای بهره وری شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای است.

وی با بیان طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی، گفت: تثبیت و بهبود کسری مخازن در بیشتر دشت‌های آذربایجان‌شرقی نتیجه اجرای طرح‌های احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی است به طوری که میزان کسری تجمعی مخازن آذربایجان شرقی در مهرماه ۱۳۹۹ به  ۱۱۳۳.۶۶میلیون مترمکعب کاهش یافت، این در حالی است که در صورت عدم اقدامات حفاظتی این رقم به ۱۵۹۳.۱۲ می رسید.

غفارزاده ادامه داد: بر این اساس از ادامه روند نزولی کسری مخازن به میزان ۴۵۹.۵۲ میلیون مترمکعب در سایه اقدامات حفاظتی جلوگیری به عمل آمده است.

طرح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز

 

پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز به مراحل پایانی رسیده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در خصوص طرح های مهم این بخش گفت: پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز با هدف جمع آوری تصفیه بهداشتی فاضلاب شهر تبریز و انتقال پساب آن به دریاچه ارومیه با پیش بینی جمعیت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفری شهر تبریز در افق سال ۱۴۲۵ در سه  مدول طراحی شده است.

علیرضا ایمانلو اظهار کرد: ظرفیت مدول اول با تصفیه ۴۷ میلیون متر مکعب در سال برای جمعیت ۶۱۲ هزار نفر طراحی و ساخته شده است.

وی یادآور شد: مدول دوم برای جمعیت ۹۶۵ هزار نفر و دبی ۷۵ میلیون متر مکعب در سال و مدول سوم برای جمعیت ۷۷۳ هزار نفر با ظرفیت ۵۳ میلیون متر مکعب در سال فازهای بعدی این پروژه هستند و با اعتبار یک هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در بخش مایع در صورت تأمین و پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: برای تکمیل کل بهتر شامل بخش مایع و جامد حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز 

 

ساختمان اورژانس تروما و غربالگری سرطان در تبریز و ساخت بیمارستان های تبریز، مراغه، عجب شیر و آذرشهر 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در خصوص مهمترین طرح های انجام شده حوزه بهداشت و درمان استان، و با اشاره به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان آذرشهر، گفت: با توجه به کمبود مراکز درمانی در شهرستان آذرشهر شد ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی به عنوان طرح مصوب سفر رئیس جمهوری به استان قرار گرفت.

محمدحسین صومی اظهار کرد: این طرح با زیربنای هشت هزار متر مربع در حال ساخت است و تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد اعتبار هزینه شده برای طرح تاکنون در خطوط ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان عجبشیر به عنوان دیگر طرح  های درمانی استان، گفت: با توجه به کمبود مراکز درمانی در شهرستان عجبشیر ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی به عنوان پروژه مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان می باشد این پروژه با زیربنای ۸۳۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

صومی اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تامین اعتبار مورد نیاز پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد اعتبار هزینه شده برای پروژه تاکنون در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مراغه را به عنوان دیگر طرح مهم در استان نام برد و افزود: با توجه به کمبود مراکز درمانی در شهرستان مراغه ساخت بیمارستان مراغه جزو مصوبات سفر رئیس محترم جمهوری آذربایجان شرقی قرار گرفت مرحله اول پروژه ها ۱۱۲ تخت بیمارستانی تکمیل به پایان رسیده است.

صومی ادامه داد: فاز دوم طرح شامل ساختمان ۵۲ تختخوابی و ساختمان آموزشی در حال ساخت است اعتبار هزینه شده تاکنون در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال و کل زیربنای پروژه در حدود ۱۰۰ هزار متر مربع بوده و با هزینه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال آن تکمیل می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ساختمان اورژانس تروما و غربالگری سرطان به عنوان یکی از نیازهای اساسی منطقه شماره برای کشور است، گفت: ایجاد ۲ مرکز اورژانس و تروما به مرکز تخصصی غربالگری سرطان است این پروژه ها به همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی و جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی است این پروژه در زیربنای ۱۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تدبیر تبریز با مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و وزارت بهداشت درمان و خدمات پزشکی در حال اجرا می باشد، کل پروژه در ۵ بلوک شامل یک ساختمان اورژانس و ۴ بلوک ساخته می‌شود که هر بلوک شامل ۲۵۰ تخت خواب بیمارستانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیشرفت پروژه تاکنون بیش از ۹۰درصد بوده و جزو مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری آذربایجان شرقی است.

صومی ادامه داد: کل عملیات خاکبرداری بیمارستان و بتن ریزی ساختمان اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دیوار چینی، در بلوک بی و سی ۲طبقه از ۱۲ طبقه تکمیل شده و در بانک دی، یک به اتمام رسیده است.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی کودکان ۶۴۰ تختخوابی مردانی آذر تبریز با مساحت ۵۲ هزار متر مربع در سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، عملیات ساخت ساختمان بر عهده خیر بوده و به ساختمان آن به طور کامل به اتمام رسیده و عملیات تجهیز و انشعابات و محوطه سازی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

وی ادامه داد: تا کنون هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز اختصاص یافته و دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است./ ایرنا