میتینگ بازی «عبا شکلاتی» با «کلیدساز بنفش»!
میتینگ بازی «عبا شکلاتی» با «کلیدساز بنفش»!

بیداری آذربایجان: حدود هشت سال از حمایت «تَکراری» سید خندان و البته عبا شکلاتی اصلاحات از کلیددار دولت بنفش می گذرد. دورانی که مردم از همه جا بی خبر، با هزاران امید و آرزو پای صندوق های رأی رفتند و با اعتماد به گارانتی محمد خاتمی و دیگر همقطارانش، نام حسن روحانی را بر روی […]

بیداری آذربایجان: حدود هشت سال از حمایت «تَکراری» سید خندان و البته عبا شکلاتی اصلاحات از کلیددار دولت بنفش می گذرد. دورانی که مردم از همه جا بی خبر، با هزاران امید و آرزو پای صندوق های رأی رفتند و با اعتماد به گارانتی محمد خاتمی و دیگر همقطارانش، نام حسن روحانی را بر روی برگه های انتخاباتی نوشتند؛ غافل از اینکه نمی دانستند که در تقاص این انتخاب، چه سرنوشت شومی در انتظارشان خواهد بود!

اینک اما با گذشت سالها از آن بده بستان سیاسی، مسببان اصلی وضع فاجعه بار موجود با یکدیگر دیدار کرده و در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، قول و قرارهای نقشه کشی جدید برای قالب کردن گزینه متبوعشان به ملت را گذاشتند! جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران درخصوص جزئیات این ملاقات گفته است: «این دیدار روز شنبه و برای اولین‌بار در سال جاری انجام شده است. در سال ۱۳۹۹ به ‌خاطر شرایط کرونایی بین آنان دیداری انجام نشده بود و این اولین دیدار بود که صورت گرفت. به‌ هر حال جلسات اینچنینی بین آقایان خاتمی و روحانی مرسوم بوده است. فکر می‌کنم احتمالا آقایان خاتمی و روحانی در خلال دیدار، به بحث و بررسی موضوعات روز کشور پرداخته‌اند و آقای خاتمی مشورت‌هایی که احساس می‌کرده درباره موضوعات مختلف لازم است در اختیار رئیس جمهور قرار دهد، منتقل کرده است.»!

میتینگ بازی «عبا شکلاتی» با «کلیدساز بنفش»!

خاتمی، روحانی، رفسنجانی، ناطق و حسن مصطفوی از جمله اعضای گروه پنج نفره عمامه دارانی بوده اند که همواره طی سالیان اخیر، نبض سیاستگذاری جریان چپ را در دست داشتند. اکنون در سایه فقدان هاشمی رفسنجانی و عزلت ناطق نوری، خاتمی و روحانی که هرکدام سابقه هشت سال ریاست جمهوری را نیز در کارنامه دارند، خود را از زعمای بلامنازع قوم تجدیدنظرطلب پنداشته و با ترتیب دادن چنین میتینگ های دونفره ای، برآنند تا خط دهی این جناح در رقابت های آتی را مشترکاً و به شکل سه دونگ سه دونگ برای خودشان سند بزنند!

مع الاسف، باید به حال و روز سیاست ورزی در کشور خون گریه کرد که عاملان به خاک سیاه نشاندن تک تک ایرانیان، بجای عذرخواهی از پیشگاه ملت و بازنشستگی مادام العمر از فعالیت سیاسی، با وقاحت تمام، کماکان در فکر نسخه پیچی جدید برای مردم هستند و بی کفایتی خویش را باور ندارند!

جای خوشبختی است که پیگیری اینگونه میتینگ بازی ها و مانورهای نخ نمای سیاسی، نه تنها دیگر برای مردم جذابیتی ندارد بلکه حنای «تَکرار» و «تضمین» و «گارانتی» پدرخواندگان دوم خرداد نیز آنقدر بی رنگ شده که حتی سمپات های اصلاح طلب نیز برای آن تَره هم خُرد نمی کنند! با این وجود، باید منتظر ماند و دید که در پشت پرده این ملاقات های نامیمون، چه سناریوی جدیدی برای ملت از همه جا بی خبر، نوشته شده است! / صراط