برخورد انفعالی کمیسیون عمران شورا با حادثه ی متروی تبریز !
برخورد انفعالی کمیسیون عمران شورا با حادثه ی متروی تبریز !

بیداری آذربایجان: سونیا اندیش رئیس کمیسیون عمران شورای کلان شهر تبریز در جلسه علنی این شورا اعلام کرد : گزارش اولیه ی علت حادثه ی خروج مترو تبریز از ریل با گزارش تیم کارشناسی که از تهران و مشهد آمده بودند هم خوانی ندارد ! رئیس کمیسیون عمران شورای کلان شهر تبریز در همین حال […]

بیداری آذربایجان: سونیا اندیش رئیس کمیسیون عمران شورای کلان شهر تبریز در جلسه علنی این شورا اعلام کرد : گزارش اولیه ی علت حادثه ی خروج مترو تبریز از ریل با گزارش تیم کارشناسی که از تهران و مشهد آمده بودند هم خوانی ندارد !

رئیس کمیسیون عمران شورای کلان شهر تبریز در همین حال تاکید کرده است کمیسیون عمران شورا زمانی به قضیه ورود خواهد کرد که گزارش واحدی از علت حادثه ارائه شود و لاجرم معنی و مفهوم مخالف سخن رئیس وی این می تواند باشد که به جای بررسی های مسوولانه و تخصصی در مورد راستی آزمایی اختلاف نظر گزارش ها بر خورد انفعالی در قبال آن اتخاذ شده است !

این در حالی است که بودجه های هنگفتی از محل عوارض شهروندان صرف توسعه ی سیستم حمل و نقل مترو می شود و وظیفه ی قانونی اعضاء شورا در مقام نمایندگان شهروندان برخورد فعال و پیگیرانه حداقل در مورد عملکرد مدیران حوزه های زیر مجموعه ی شهرداری است و رفع مسوولیت به بهانه ی عدم دریافت گزارش واحد به جای پیگیری دریافت آن به نوعی فرار از مسوولیت است !

شایان ذکر می باشد پیشرفت عملیات اجرایی پروژه ی ۵ خطه ی مترو تبریز در بین ۵ گلان شهر کشور رتبه ی آخر را دارد و بعد از ۲۰ سال حتی خط یک آن تکمیل نشده است بطوریکه چندی پیش علیرغم افتتاح مجازی فاز سوم خط یک توسط رئیس جمهور که با گزارش پر طمطراق شهردار همراه بود ، قطار تازه راه اندازی شده در این مسیر از ریل خارج و دچار خسارت زیاد گردیده و استفاده از این فاز تعطیل شد !