از ایرانشهری تا پان ایرانیستی و پانترکیسم؛ هر چیزی که بوی نژادپرستی بدهد محکوم است! /جلوگیری از فروش اوراق سلف نفتی بزرگترین کار مجلس در این پنج ماه است
از ایرانشهری تا پان ایرانیستی و پانترکیسم؛ هر چیزی که بوی نژادپرستی بدهد محکوم است! /جلوگیری از فروش اوراق سلف نفتی بزرگترین کار مجلس در این پنج ماه است

بیداری آذربایجان: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از هیئت تحریریه پایگاه خبری بیداری آذربایجان با بیان این که سخت ترین تحریم های تاریخ در زمان اوباما و معاون اول او بایدن بر علیه ایران تحمیل شده‌اند گفت: اوباما کسیست که سیاه پوست بود و نامش حسین و وقتی روی کار آمد همه […]

بیداری آذربایجان: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از هیئت تحریریه پایگاه خبری بیداری آذربایجان با بیان این که سخت ترین تحریم های تاریخ در زمان اوباما و معاون اول او بایدن بر علیه ایران تحمیل شده‌اند گفت: اوباما کسیست که سیاه پوست بود و نامش حسین و وقتی روی کار آمد همه به او امیدوار بودند اما اوباما و بایدن پس از برجام و در سال آخر دولتشان ۵۱ تحریم علیه ایران وضع کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمنی با ما و منافع ملی ایران در دولت های مختلف آمریکا محل مناقشه نبوده است گفت: گره زدن مشکلات اقتصادی و فضای انتخاباتی موجود، حاصل علاقه زیاد برخی به غرب در کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فشار حداکثری بر ایران را راهبرد هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرده و افزود: دولت علاوه بر تلاش برای دور زدن تحریم ها باید به فکر بلااثر کردن تحریم‌ها باشد برای مثال آمریکا با تحریم بنزین در تلاش برای فشار حداکثری بر ایران بود که با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس آن تحریم‌ها بی اثر شد؛ پیشنهاد ما کندن دندان طمع از بین بیگانگان و تمرکز بر توانمندی ها و حل مشکلات داخلی است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نتیجه اختلافات انتخاباتی آمریکا و احتمال ارجاع به دیوان عالی گفت: اگر کار به شکایت بکشد دستگاه‌های تصمیم‌گیر نهایی، حامی ترامپ خواهند بود.

بالاخره رهبری از پشت بلندگو هم در خصوص قره باغ اعلام موضع کرد

دکتر روح الله متفکر آزاد گفت: عده ای که سال‌ها صحت گفته های ما در خصوص بیانات رهبری مبنی بر این که «قره باغ خاک اسلام است» را زیر سوال می بردند، اخیراً پس از بیانات رهبری از پشت بلندگو که دیگر جای هیچ شبهه ای را باقی نگذاشت، بیانات ایشان را تفسیر به رای می کنند!
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی سیستم حقوقی مسالمت آمیز در مواجهه با پیروان ادیان مختلف در داخل کشور را درپیش گرفته است افزود: جمهوری اسلامی ایران با این سبک از حکمرانی در عین عدم حمایت از اشغالگری ارمنستان و حمایت از مظلوم در مناقشه قره باغ و ضمن تاکید بر بازپسگیری اراضی جمهوری آذربایجان، بر حفظ جان ارامنه ساکن در آن منطقه سفارش و به کنترل خشم و عصبانیت چندین ساله با رعایت حقوق بشر و فقه اسلامی توصیه می کند.

جنگ در منطقه به نفع هیچ کس نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ و بازگشت اراضی اشغالی به جمهوری آذربایجان، نیروهای تروریستی مستقر در شمال کشور را غده های چرکینی خطاب کرد که تا مدتها مردم منطقه را مورد آزار قرار دهند.
وی با قدردانی از حضور نیروهای مسلح در مرزهای محل مناقشه بمنظور حفظ امنیت مردم مرزنشین و حراست از مرزهای سرزمینی گفت: نباید هزینه حضور تروریست‌ها در مرز را مردم بدهند و طرفین جنگ قره باغ باید به مرزهای بین المللی احترام بگذارند.

از ایرانشهری تا پان ایرانیستی و پانترکیسم؛ هر چیزی که بوی نژادپرستی بدهد محکوم است!

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با هرگونه نژادپرستی مخالف است ادامه داد: : نظام جمهوری اسلامی چندگانگی و رنگارنگی قومیتی و زبانی را نه تنها قبول کرده بلکه بدان افتخار می کند.

وی در ادامه با اشاره به چند هزار شهید غیر ایرانی دفاع مقدس گفت: آیا دفاع جوانان اقصی نقاط کشور از قومیت های مختلف، در مرزهای کردستان و خوزستان در دفاع مقدس، با تصور دفاع از ایران بوده است یا قومیتی خاص؟ ما در گذشته تاریخی کشور نزاع قومیتی نداشته ایم و هر کس با هر نامی اعم از ایرانشهری، پان ایرانیستی و یا پانترکیسم بخواهد دعوای قومیتی راه بیاندازد، محکوم است و خلاف نظر انقلاب اسلامی و ملت ایران عمل کرده است.

تقدس دادن به زبان و قومیت غیر قابل قبول است

دکتر متفکر آزاد با بیان اینکه زبان فارسی ابزار ارتباط بین مردم کشور است و تقویت آن در دنیا خواسته رهبری از دستگاه‌های فرهنگی کشور است گفت: توصیه رهبری به آموزش زبان مادری بیانگر این حقیقت است که تقدس دادن به زبان و قومیت غیرقابل قبول است و هر تفکری که در ایران بخواهد تمامی فرهنگ ها را در یک قالب هماهنگ کند و تفاوتهای فرهنگی را نابود کند محکوم به شکست است.

جلوگیری از فروش اوراق سلف نفتی بزرگترین کار مجلس در این پنج ماه بوده است

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قصد داشت ۲۰۰ میلیون بشکه نفت برای دو سال بعد پیش فروش کند، نتیجه اینکار برای دولت بعد را یک فاجعه و گرفتاری اسفناک عنوان کرده و بزرگترین عملکرد ۵ ماه مجلس را جلوگیری از فروش اوراق سلف نفتی توصیف کرد.

سرعت عمل مجلس جلوی سقوط وحشتناک بورس را گرفت

روح الله متفکر آزاد با تاکید بر اینکه مجلس در این پنج ماه طرح دوفوریتی غیر اولویت‌دار نداشته است علت آن را داشتن تشخیص درست از وضعیت جامعه دانسته و با رد ادعای دولت در معطل ماندن لوایح گفت: تمامی طرح های دو فوریتی و لوایحی که مجلس با قید فوریت به آنها رسیدگی کرده یا معیشتی بودند یا اقتصادی؛ برای مثال لایحه افزایش سرمایه شرکت های بورسی اگر دو هفته ای تصویب و به تایید شورای نگهبان نمی‌رسید سقوط بورس وحشتناک تر از وضعیت کنونی آن بود.

دولت در طرح تامین کالاهای اساسی پایکار نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس با اذعان به اینکه دولت با پیشنهادات مجلس برای تامین منابع طرح تامین کالاهای اساسی جامعه همراهی نمی کند گفت: دغدغه های مردم برای گذران زندگی به تامین کالاهای اساسی رسیده است و صف مرغ و روغن نباید ادامه دار باشد بر همین مبنا مجلس طرح تامین کالاهای اساسی را تصویب کرد و آقای نوبخت در مواجهه اولیه با این طرح آنرا قبول و قول همکاری داد اما بعدا دولت پایکار نیامده و تمامی پیشنهادات مجلس برای تامین منابع را به بهانه های مختلف رد کرده است.

وی در ادامه به پیشنهاد مجلس برای افزایش کارمزد تراکنش های بانکی برای تامین منابع تامین کالاهای اساسی اشاره کرده و ضمن انتقاد از رفتار دوگانه دولت با این طرح گفت: پس از رد پیشنهاد مجلس توسط آقای ربیعی بعنوان سخنگوی دولت، یک روز بعد آقای همتی مجوز افزایش کارمزد تراکنش های بانکی را به نفع بانکها صادر کرد.

پیگیر کمبود اکسیژن در بیمارستانهای استان بودم

نماینده جوان تبریز که سابقه دوبار ابتلا به کرونا را دارد با توصیه مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تلاش دولت به تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران کرونایی گفت: توسط یکی از همشهریان عزیز از کمبود اکسیژن در بیمارستان امام رضا علیه السلام تبریز باخبر شده و موضوع را از مراجع ذی ربط پیگیری کردم اما ایشان از تامین اکسیژن ساز خبر دادند که روز بعد آن صحبت های تاسف بار را از زبان دکتر دینوری درخصوص کمبود اکسیژن شنیدم.

وی با تشکر از زحمات صورت گرفته در خصوص نصب دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان امام رضا علیه السلام گفت: بهتر بود با پیگیری و اطلاع بموقع مشکلات از جنجال بی مورد و نگرانی افکار عمومی جلوگیری کرد.