اصلاحات نیوز بیماری ایرانشهری دارد/ ما همه ملت امام حسینیم / درقبال آزادسازی اراضی اسلامی خود را مسئول می دانیم
اصلاحات نیوز بیماری ایرانشهری دارد/ ما همه ملت امام حسینیم / درقبال آزادسازی اراضی اسلامی خود را مسئول می دانیم

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان، در خصوص تیتر شیطنت آمیز اصلاحات نیوز، با بیان اینکه متاسفانه اصلاحات نیوز درک صحیحی از صحبت های من نداشته است، گفت: مردم جمهوری آذربایجان و ما قرابت های دینی، قومی و فرهنگی داریم و حذف تشریفات ویزا برای اهالی جمهوری آذربایجان، بهترین کار برای این […]

اصلاحات نیوز بیماری ایرانشهری دارد/ ما همه ملت امام حسینیم / درقبال آزادسازی اراضی اسلامی خود را مسئول می دانیم

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان، در خصوص تیتر شیطنت آمیز اصلاحات نیوز، با بیان اینکه متاسفانه اصلاحات نیوز درک صحیحی از صحبت های من نداشته است، گفت: مردم جمهوری آذربایجان و ما قرابت های دینی، قومی و فرهنگی داریم و حذف تشریفات ویزا برای اهالی جمهوری آذربایجان، بهترین کار برای این مفهوم که “ما باهم فاصله احساس نمی کنیم” بشمار می رود.

وی در ادامه افزود: آنها بدون هیچ تشریفاتی می توانند وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده و به هرجا بخواهند، مسافرت کرده و برای زیارت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها به مشهد و قم سفر کنند.

استاندار اسبق آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما با احساس مسئولیت نسبت به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، راه دسترسی نخجوان- باکو را تامین کرده ایم؛ وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: قره باغ خاک اسلام است بطریق اولی در قبال آزادسازی اراضى اسلام خود را مسئول مى دانیم. همه اینها برای اینکه اثبات کند ما یک ملتیم کفایت می کند و به تعبیر زیبای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، همه ما ملت امام حسینیم. این تفکر حتما با تفکر ایرانشهری رضاخانی در تعارض خواهد بود و متاسفانه تفکر ایرانشهری به سبب برداشت غلط از عبارت “ملت امام حسین”، به نمایندگان ولى فقیه برچسب تجزیه طلب و پان می زند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با ابراز اینکه کشور ما ترکیبی از قومیت ها و ادیان مختلف با فرهنگی غنی است، اظهار داشت: توجه و نگاه اصل ۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ اصالت فرهنگ اقوام ایرانی است. نه نرمالیزاسیون فرهنگ فاخر اقوام ایرانی در قالب فرهنگ یکسان.

به گزارش خبرنگار بیداری آذربایجان، احمد علیرضا بیگی در گفتگویی با اصلاحات نیوز گفته بود:[ فرهنگستان زبان فارسی حذف شود؛ ما باید فرهنگستان ایران را تشکیل بدهیم و در زیرمجموعه فرهنگستان ایران فرهنگ‌های ترک لر عرب بلوچ و سایر اقوام بزرگ ایرانی را زیرمجموعه فرهنگستان ایران قرار گیرد .

بیگی در ادامه توضیح داد؛ ترک‌ها جمعیتی هستند که بخش غالب آن‌ها در ایران و در خاک ایران زندگی و سکونت دارند و در حفظ و حراست از ایران و جمهوری اسلامی ترک‌ها نقش تعیین‌کننده در طول تاریخ ایفا کرده‌اند. یک مطلب تاریخی دیگر که نمی‌شود آن را فراموش و به حاشیه برد این است که وقتی که سیم خاردارهای اتحادیه جماهیر شوروی برچیده شد در سال ۱۹۹۱ هیچ‌گاه از جانب مرد ما هیچ کس خودش را به رودخانه ارس نزد که از آن عبور کند و به آن طرف برود بلکه از آن طرف بود که خود را به رود ارس می زدند تا بتوانند به این سمت و بسوی ما بیایند چرا چون که اصلیت و اصالت میهن این سمت بود.]

اما اصلاحات نیوز با شیطنت و تحریف محتوایی، گفته های وی را با تیتر اینکه: “ایران با برداشتن محدودیت ویزا جمهوری آذربایجان اعلام کرد آن طرف مرزهای ایران متعلق به داخل ایران است” به حاشیه برده و قصد ترویج افکار ایرانشهری یا پان ایرانیستی داشته است.