تشابه آمار بی‌سوادی و رتبه‌ استانداری آذربایجان‌شرقی!
تشابه آمار بی‌سوادی و رتبه‌ استانداری آذربایجان‌شرقی!

بیداری آذربایجان: کسب رتبه ۲۲ توسط استانداری آذربایجان شرقی در بین ۳۱ استان کشور موجب تألم خاطر بسیاری از مردم خطه ای است که روزگاری سردمدار اولین های کشور بوده اند. تکیه گاه تبریز آن روزگار، میرزاحسن رشدیه ها و میرزا جبار باغچه بان هایش بود، اولین چاپخانه، اولین روزنامه نگاری ملی، اولین ترجمه کتب […]

بیداری آذربایجان: کسب رتبه ۲۲ توسط استانداری آذربایجان شرقی در بین ۳۱ استان کشور موجب تألم خاطر بسیاری از مردم خطه ای است که روزگاری سردمدار اولین های کشور بوده اند. تکیه گاه تبریز آن روزگار، میرزاحسن رشدیه ها و میرزا جبار باغچه بان هایش بود، اولین چاپخانه، اولین روزنامه نگاری ملی، اولین ترجمه کتب خارجی، اولین کتاب داستان مصور کودکان، اولین رمان، اولین دایره المعارف اسلامی، اولین مدرسه کرو لال ها، اولین کودکستان، اولین مدرسه نابینایان، اولین مدرسه به سبک نوین، اولین مدارس حرفه ای و بازرگانی، اولین کتابخانه عمومی، اولین سینما و اولین نمایشنامه و تئاتر، موجب بالندگی تبریز و خطه آذربایجان بود.

دیاری که روزگاری از سردمداران روزنامه نگاری کشور بود، حالا بسیاری از اهالی رسانه اش، بواسطه شکایت های متعدد مسئولین از آنها در ورطه محافظه کاری افتاده اند تا جایی که در تنها کارنامه کاری مدیر مسئول بیداری آذربایجان، تاکنون نزدیک به یکصد شکایت قضائی ثبت شده که اکثرا از سوی مسئولان و مدیران شهری و استانی بوده است و نتیجه این کوتاهی عمومی در امر مطالبه، در قامت رتبه غیرقابل قبول استانداری آذربایجان نمود پیدا کرده است.

رطب خورده منع رطب کی کند؟

طی چند ماه اخیر فضای رسانه ای استان آذربایجان شرقی شاهد انتقادات از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش بود و منتقدین، سقوط رتبه های کنکوری و آمار بی سوادان و رتبه های ضعیف کسب شده در پایه های ابتدایی و متوسطه اول را نگران کننده عنوان می کردند و این در حالی بود که استاندار آذربایجان شرقی در این برهه پشت مدیرکل آموزش و پرورش ایستاد و از وی حمایت کرد!  اینجاست که با الهام از سیره ضرب المثل شده نبی اکرم (ص)  مبنی بر اینکه رطب خورده منع رطب کی کند؟ اینگونه به نظر می رسد که: رتبه ۲۲ آورده، منع آن دیگری کی کند؟ و در پایان باید گفت آموزش و پرورش و فرهنگ و رسانه، ارکان پیشرفت یک ملت هستند، نباید این عرصه ها را با بازی های سیاسی، حمایت های جناحی و منیت های مدیریتی آلوده کرد.