همه اقوام باید زبان خودشان را حفظ بکنند
همه اقوام باید زبان خودشان را حفظ بکنند

به گزارش بیداری آذربایجان، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاکید وزیر ارشاد بر استفاده از اسامی فارسی گفت: این قانون، قانون جدیدی نیست، حداقل از صد سال قبل بوده و حتی قبل انقلاب هم این قانون بوده است. وی اضافه کرد: در همه کشورها اسامی را همسو با فرهنگ و آداب و […]

نوباوهبه گزارش بیداری آذربایجان، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاکید وزیر ارشاد بر استفاده از اسامی فارسی گفت: این قانون، قانون جدیدی نیست، حداقل از صد سال قبل بوده و حتی قبل انقلاب هم این قانون بوده است.

وی اضافه کرد: در همه کشورها اسامی را همسو با فرهنگ و آداب و رسوم خود انتخاب می‌کنند، متاسفانه در این چند سال وزارت ارشاد بسیار بد عمل کرده ولی ثبت احوال خوب عمل کرده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همین تبلیغاتی‌‌‌ها را نگاه کنید، اسم کالاهای غیر ایرانی که اسامی انگلیسی دارند را تبلیغات می‌کنند، این کاملا غیرقانونی است و ما در مجلس هشتم و نهم به سراغ اینها رفتیم و دعوت کردیم، این کار به بیست و چند نهاد، ارگان وسازمان مربوط است و باید رعایت می شد ولی متاسفانه رعایت نکردند .

وی با ابراز نگرانی از ورود واژه‌های بیگانه به کشور خاطرنشان کرد‌: ورود واژه‌های بیگانه به کشور در واقع تهدیدی است که فرهنگ و هویت ما را از بین می برد .

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط فارسی را پاس داشتن در مخالفت با هویت اقوام ایرانی اعم از ترک و کرد و لر و بلوچ و عرب نیست؟ گفت: ما قانون داریم همه اقوام می توانند زبان خودشان را حفظ بکنند و باید هم این کار را بکنند چرا که مایه تشویق نظام هست از این روست که خیلی از برنامه ها به زبان محلی برگزار می شود .

بیژن نوباوه با بیان اینکه نباید زبان ملی فراموش شود، اظهار داشت : اقوام زبان خودشان را دارند و حتی می توانند زبان خودشان را به فرزندانشان آموزش بدهند.

وی زبان اصلی همه جامعه ایرانی را فارسی دانسته و اضافه کرد: زبان اصلی همه جامعه ایرانی فارسی است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، و کسانی که این را نمی خواهند قطعا ایرانی نیستند و قطعا با ماسک بیگانه به جمع ایرانی ها وارد شده اند..