دولت خسارت پائین زلزله اخیر را برای خود مصادره نکند! / دولت اگر کارنامه ای در زمینه مقاوم سازی خانه های روستایی دارد منتشر کند!
دولت خسارت پائین زلزله اخیر را برای خود مصادره نکند! / دولت اگر کارنامه ای در زمینه مقاوم سازی خانه های روستایی دارد منتشر کند!

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان ضمن اظهار همدردی با آسیب دیدگان زلزله ۵.۹ ریشتری هفته گذشته در شهرستانهای میانه و سراب گفت: مقاوم سازی خانه های روستایی که در دولت نهم و دهم به واسطه ارائه تسهیلات ارزان قیمت انجام شده بود، باعث کاهش تلفات جانی زلزله اخیر شده است و […]

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان ضمن اظهار همدردی با آسیب دیدگان زلزله ۵.۹ ریشتری هفته گذشته در شهرستانهای میانه و سراب گفت: مقاوم سازی خانه های روستایی که در دولت نهم و دهم به واسطه ارائه تسهیلات ارزان قیمت انجام شده بود، باعث کاهش تلفات جانی زلزله اخیر شده است و کسی نمی تواند این موضوع را به نفع خود مصادره کند!

استاندار اسبق آذربایجان شرقی افزود: گاهی شنیده می شود برخی ها می گویند نتیجه فعالیتهای ما در حوزه مقاوم سازی موجب کاهش تلفات زلزله شده است ! و لذا اگر دولت به تکلیف مقاوم سازی ۵۰ هزار واحدی خود عمل کرده است، کارنامه عملکرد خود در این زمینه را در اختیار رسانه ها قرار دهد ! و اینکه آیا با مقاوم سازی تنها ۵۰ هزار واحد می توان ادعای کاهش تلفات زلزله را داشت؟

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دولت نهم و دهم در آذربایجان شرقی ۱۰۰ هزار واحد روستایی طبق برنامه تکلیف شده مقاوم سازی شده و بیش از ۷۵ هزار واحد نیز در زمان زلزله ارسباران با ارائه تسهیلات ارزان قیمت نوسازی شده بود که نتیجه عملکرد دولت قبلی، هم اکنون بروز و نمود یافته و موجب به حداقل رسیدن تلفات جانی زلزله اخیر شده است.

نماینده مردم تبریز در پایان گفت: خدا را شاکریم که خسارت زلزله اخیر در میانه و سراب پایین است و آرزو می کنیم بلا از مملکت ما دور بوده و آسیب دیدگان زلزله اخیر هرچه زودتر سروسامان پیدا کنند و از همه آحاد مردم دعوت می کنیم هرکس هر آنچه در توان دارد برای برطرف کردن مشکلات زلزله زدگان پای کار بیاورد.