کمیته اخلاق وارد می شود؛ از پرچم روسیه تا پرچم ژاپن!
کمیته اخلاق وارد می شود؛ از پرچم روسیه تا پرچم ژاپن!

اویاقلیق: حمایت فوق العاده آشکار و همه جانبه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از تیم پرسپولیس ، بحدی بودار شدکه باعث نفرت هواداران سایر تیمها از این تیم سوگولی شد! علاوه از تبعیض های وزارت ورزش و فدراسیون در حق این تیم سوگولی پایتخت، اکثر هواداران این تیم نیز با حرکات و شعارهای خود موجبات […]

اویاقلیق: حمایت فوق العاده آشکار و همه جانبه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از تیم پرسپولیس ، بحدی بودار شدکه باعث نفرت هواداران سایر تیمها از این تیم سوگولی شد!

علاوه از تبعیض های وزارت ورزش و فدراسیون در حق این تیم سوگولی پایتخت، اکثر هواداران این تیم نیز با حرکات و شعارهای خود موجبات آزار هواداران تیمهای پرطرفدار شهرستانی را فراهم آوردند که در نهایت امر کار بجائی رسید که پرچم ژاپن در بازیهائی که پرسپولیس بوده و حتی در غیاب آن بورزشگاهها آورده شد و کاشیما تیم مقابل پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفت!

درست است که رسانه ها نمایش پرچم ژاپن را به کری خوانی علیه پرسپولیس معنی کردند اما حقیقت امر چیزی فراتر از این بود و هواداران سایر تیمها با این کار علاوه بر اعتراض به تبعیض در فوتبال ایران ، بنوعی انزجار خود را از پرسپولیس و هوادارانش ابراز میکردند و اینجا بود که یکی از واحدهای فدراسیون فوتبال ، بنام کمیته اخلاق وارد میدان شد و با انتشار بیانیه ای خواست که تیم سوگولی را از این مخمصه پرچم ژاپن نجات دهد!

ظاهر بیانیه میتواند معقول باشد و مورد قبول خیلی ها واقع شود، اما چرا کمیته اخلاق  ، حالا به این فکر افتاده؟؟

چرا زمانیکه پرچم صدمتر مربعی روسیه توسط داماشیها در رشت در مقابل ملوانی ها بمدت مدید به اهتزاز در آمد، از اخلاق و کمیته اش خبری نبود؟ چه توجیهی برای حضور این پرچم بود؟ بنده تا حال هیچ توجیهی برای پرچم روسیه پیدا نکرده ام مگر به رخ آوری آن وقایع فجیع دوره اشغال که انسان از گفتنش شرم دارد.

کمیته اخلاق که به پرچم ژاپن حساس شده، چرا از نمایش مکرر و مدید کشور اشغال گر بلاد مسلمین در آزادی حساسیتی از خود نشان نداد؟

چه خوبست که پرچم هیچ کشوری در استادیومها نباشد و منبعد هم سخت جلوگیری کنند!

و چه خوبست که کمیته اخلاق تنها بفکر نجات پرسپولیس از این مخمصه نمایش پرچم ژاپن نباشد و اگر خواهان اخلاق و اعمال آن در محیطهای ورزشی است، لازم است که نیم نگاهی هم به آزادی تهران داشته باشند و دربی نیم فصل دوم لیگ قبل را مد نظر قرار دهند که چگونه یک طرف ورزشگاه یکصدا میگفتند: «مرگ بر» و طرف مقابل میگفتند: «ت….» !! {عینا از سیما پخش شد}

اخلاق مداران کمیته اخلاق در آنروز که نزدیک صدهزار نفر مرگ جامعه ای از این کشور را در حضور رئیس فیفا تمنا میکردند، کجا بودید؟ آیا شعار مرگ بر یک قوم  در حوزه اخلاق نمیگنجد که شما هیچ بیانیه ای ندادید و جریمه ای نکردید؟ مگر در دربی، هواداران تراختور بودند که برای توجیه بگوئید: هواداران علیه هم شعارهای متقابل دادند!!! هواداران پرسپولیس بودند و استقلال که هر دو تیم زیر مجموعه وزارت ورزش هستند!

آقای کمیته اخلاق !

چشم! طبق دستور شما پرچم ژاپن را بورزشگاه نمی آوریم تا خاطر پرسپولیسی ها مکدر نشود و شما مجبور نشوید باشگاه ما را جریمه کنید، اما شما هم لطف کنید جلوی شعارهای نژادپرستانه پرسپولیسی ها را بگیرید که وحدت ملی ما را بخطر می اندازند! اتحاد و انسجام اقوام مختلف کشورمان که امتی واحد را در زیر بیرق توحیدی محمد(ص) تشکیل میدهند، از شعارهای نژادپرستانه آسیب میبیند و کمیته اخلاق بهتر است که در این موارد هم حساس باشد!

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل