اعضای شورای شهر تبریز عزم سفر کرده اند ؟!
اعضای شورای شهر تبریز عزم سفر کرده اند ؟!

اویاقلیق: سفرهای خارجی اعضای شورا و مدیران شهرداری تبریز همیشه روزگار جزو موضوعات پر بحث و جنجالی برای خبرنگاران و نخبگان جامعه بوده است. جایی که عده ای برای کشف تشابهات فرهنگی بین مردم مسلمان ایران و چشم بادامی ها ی بودایی راهی سرزمین آفتاب تابان شدند و یا حتی جایی که عضو خاص شورای […]

اویاقلیق: سفرهای خارجی اعضای شورا و مدیران شهرداری تبریز همیشه روزگار جزو موضوعات پر بحث و جنجالی برای خبرنگاران و نخبگان جامعه بوده است. جایی که عده ای برای کشف تشابهات فرهنگی بین مردم مسلمان ایران و چشم بادامی ها ی بودایی راهی سرزمین آفتاب تابان شدند و یا حتی جایی که عضو خاص شورای چهام برخی اعضای شورا را جهت یافتن نوعی نخود نایاب راهی کشور چکمه پوشها کرد !

گذشته از سبقه نه چندان مناسب سفرهای خارجی اعضای شورا تا به این لحظه، این روزها شنیده می شود تعدادی از اعضای شورا و برخی از مدیران شهرداری تبریز درصددند تا جهت آشنایی با تکنولوژی یک دستگاه زباله سوز ، راهی کشور همسایه شوند تا ضمن ارتقاء سطح داشته های علمی خود در زمینه حفظ محیط زیست، آب و هوایی هم تازه کنند!

موضوع مورد بحث اینجا جالب می شود که طبق مطالعات کارشناسان داخلی و خارجی استفاده از روند زباله سوزی برای امحای زباله های شهر تبریز توصیه نشده و بجای آن تولید کمپوست پیشنهاد می شود. البته در این یادداشت با اینکه دهها دلیل مطالعاتی کارشناسان مربوطه در مخالفت با سوزاندن زباله های تبریز چه بوده است، کاری نداریم ولی مورد مهم دیگری که می تواند در کنار اظهار نظرهای کارشناسی  مطرح شود، این است که آیا شهرداری تبریز با گذشت نزدیک به ۱۰ روز از ماه، توانسته است حقوق کارکنان خود را تمام و کمال پرداخت کند که نوبت به سفر خارجی مدیران و اعضای شورا رسیده است ؟!

آیا با این وضعیت اقتصادی کشور، نرخ ارز، وضعیت اقتصاد خانوارهای ایرانی و شهروندان تبریزی و میزان تحقق بودجه شهرداری تبریز در ۶ ماهه سال ۹۷ و همچنین با توجه به تعطیلی تقریبا ۱۰۰ درصدی پروژه های عمرانی شهر، سفر خارجی اعضای شورا و مدیران شهرداری، مصداق مثل ” آفتابه لگن هفت دست؛ شام و ناهار هیچی” نخواهد بود ؟!

شاید گفته شود هزینه های این سفر خارجی از اعتبارات شهرداری نبوده و توسط اسپانسر تامین خواهد شد. در این صورت باید پرسید اسپانسر این سفرها چه فرد یا چه شرکتی است و از این هزینه‌کرد چه سودی خواهد برد ؟ چنانچه اسپانسر این سفرها همان شرکت اروپایی تولید کننده دستگاه زباله سوز باشد، بیشتر به یقین نزدیک می شویم که کاسه ای زیر نیم کاسه است و هدف از این سفر هم کم از سفرهای خارجی شورای چهارم ندارد!

امیدواریم نهادهای نظارتی و بازرسی با بررسی این مورد و موارد مشابه ، حافظ منافع شهروندان و بیت المال مسلمین باشند.