چرا میخواهند فرزاد ۲۰ ثانیه را اخراج کنند؟
چرا میخواهند فرزاد ۲۰ ثانیه را اخراج کنند؟

اویاقلیق: از اصول اولیه بازیهای فوتبال اینست که پس از انتخاب سرمربی برای تیم، سرمربی شخصا دستیاران خود را انتخاب و بعد از ارزیابی بازیکنان موجود تیم نسبت به حفظ یا برکناری آنها و جذب بازیکنان تازه اقدام کند! با این توضیح که هر تیمی شاکله و اسکلتی دارد که اساس آن تیم است و […]

اویاقلیق: از اصول اولیه بازیهای فوتبال اینست که پس از انتخاب سرمربی برای تیم، سرمربی شخصا دستیاران خود را انتخاب و بعد از ارزیابی بازیکنان موجود تیم نسبت به حفظ یا برکناری آنها و جذب بازیکنان تازه اقدام کند! با این توضیح که هر تیمی شاکله و اسکلتی دارد که اساس آن تیم است و بازیکنان قدیمی و وفادار تیم درحکم ستون فقرات ان تیم هستند و سرمربی جدید هم با توجه به حفظ تیم و تداوم هویت آن قبول مسولیت میکند و بسختی بازیکنان اصلی را تغییر میدهد!

آنهائیکه مطلب را نخوانده ، نظر مینویسند و نسبت به مطالب نویسندگان هوادار تراختور که در حال حاضر بیش از دو نفر نیست، یک بار دیگر پاراگراف بالا را بخوانند و بعد بقیه عرایض ما را مطالعه کنند!

سوال ما اینست که این روند اصولی و اولیه تیمداری در تیم تراختور تا چه اندازه عملی شده است؟

آیا جان توشاک، دستیاران خود را مثل ساغلام، تونی، قلعه نوئی، گلمحمدی و…و… خودش انتخاب کرد یا بر وی تحمیل شد؟

آیا غیر از اینست که عامل و مجری دستورات سرمربی، دستیاران او هستند که از همه به سرمربی نزدیکتر و به روشهای تکنیکی و تاکتیکی او در آموزش بازیکنان آشناترند؟

آیا غیر از اینست که توشاک باید دستورات ورزشی خود را توسط مترجم به دستیاران تحمیلی انتقال دهد که معمولا نکات فنی در ترجمه از عینیت می افتند و مفهوم خود را از دست میدهند؟ بعبارتی آنچه مدنظر توشاک باشد توسط دستیاران به بازیکنان منتقل نخواهد شد و نهایتا دستیاران بمیل خود آموزش خواهند داد و عاقبت کاسه کوزه ها سر توشاک خواهد شکست! میدانیم که از مشکلات این سرمربی بزرگ اولا کهولت سن و ثانیا ندانستن زبان بازیکنان و دستیاران تحمیلی است!

آیا بازیکنان اصلی و وفادار تیم که شاکله تیم را تشکیل میدهند، حفظ شده اند؟

آیا بجای بازیکنان فراری داده شده ، بازیکنانی بالاتر و یا حداقل همطراز جذب شده یا خیر؟

*************

گفتیم که حق هر سرمربی است که بازیکنانش را انتخاب کند و توشاک حق دارد که هریک از بازیکنانی را که لایق تیمش نمیداند کنار بگذارد و «بهتر» از آن را جذب تیمش کند.

اما آنچه بر سر تراختور زنوزی گذشته، نشان از آن دارد که تا حال توشاک هیچ تاثیری در برکناری و یاجذب بازیکنان نداشته و هرکس که از تراختور رفته، از وجود و حضور افراد «بادمجان دور قاب چین» رفته است و هرکس که آمده گفته: دوست زنوزی بودم از من خواست تشریف بیاورم تراختور…..!

حقیر بعنوان یک هوادار هیچ نظری در مورد پاپی ندارم، فقط میدانم که بازیکنی بی نام و نشان است که به احتمال قوی توسط آجرلو به تراختور تپانده شده!
اما در مورد حاتمی قضیه فرق میکند. حاتمی معروف به فرزاد ۲۰ ثانیه بومی زنجان است. از بازیکنان قدیمی تیم است و میتواند کاپیتانی تیم را بعهده بگیرد. بازیکن سرزنی است که گلهای سه امتیازی زیادی برای تراختور زده و در بازیهائیکه حریفان دفاع اتوبوسی در مقابل تراختور داشته اند، او گل زده است! با همه اینها او گاها ضعفهائی از خود نشان داده که هواداران را از خود مایوس کرده و هواداران در کل از بازیهای او به آن صورت راضی نبوده اند. با این توضیح که نارضایتی ها در زمانی بوده که او با ادینهو یا انصاری فرد بازی کرده و در تراختور گلمحمدی و حتی ساغلام غنیمتی بود!

ساغلام که به بازیهای هوائی اعتقادی نداشت، از او استفاده نمیکرد تا اینکه دید سقوط تراختور حتمی است و حاتمی را بمیدان آورد و سرزنی های او نجاتبخش تراختور شد!

غرض اینکه در تراختور زنوزی که پس ماندهائی دهها مرتبه بدتر از حاتمی بجای کیانی و …… جا خوش کرده اند، و تراختور تنها برای حضور در لیگ برتر بسته میشود ، اخراج حاتمی از نظر فنی قابل قبول نیست و به دروغ این موضوع را به توشاک نسبت میدهند!

اگر مهاجمی بهتر از حاتمی جذب خواهد شد، ما هم استقبال میکنیم و الا ما میفهمیم و میدانیم که هدف شخصی که هیچکاره همه کاره در باشگاه تراختور است برکناری آخرین باز مانده قدیمی و ستاره تراختور آذربایجان است که با اخراج او بنام توشاک ، همه عوامل و بازیکنان تراختور زنوزی یکدست شده و همگی از دوستان زنوزی خواهند بود، از مدیرعامل و مشاور بگیرید تا بازیکن و آبدارچی!……

بله! هواداران عزیز!

در تراختور زنوزی نه هوادار سالاری حاکم است و نه بازیکن سالاری و نه مدیریت سالاری و غیره !

در تراختور زنوزی «دوست سالاری» حاکم است!

 

یادداشت از: ساوالان