تعارف شهرداری حتی با امام جمعه تبریز !
تعارف شهرداری حتی با امام جمعه تبریز !

اویاقلیق: خبر مسرت بخش ایام عید برای دستفروش ها، رهایی از بگیر و ببند شهرداری در ایام عید با مساعدت و دستور تاثیرگذار امام جمعه تبریز بود و انتظار می رفت که شهرداری ضمن بررسی آثار این تصمیم و با نگاهی به فرصت های شغلی سوخته و با در نظر گرفتن زیبایی بصری شهر و […]

اویاقلیق: خبر مسرت بخش ایام عید برای دستفروش ها، رهایی از بگیر و ببند شهرداری در ایام عید با مساعدت و دستور تاثیرگذار امام جمعه تبریز بود و انتظار می رفت که شهرداری ضمن بررسی آثار این تصمیم و با نگاهی به فرصت های شغلی سوخته و با در نظر گرفتن زیبایی بصری شهر و ممانعت از ایجاد هر گونه سد معبر آزار دهنده در پیاده، تصمیم عقلائی بگیرد.

اما گویا اتفاق دیگری رُخ داده است و سازمان شهرداری تبریز با قدرتی مضاف در حال پاکسازی دست فروشی از سطح شهر است بدون بررسی عواقب این کار و جدا از اینکه جایگزینی برای شاغلین صنف دست فروش ها داشته باشد.

پیام یکی از شهروندان عزیز تبریزی به کانال بیداری آذربایجان

 

در وضعیتی که رویداد تبریز۲۰۱۸ بخاطر بی تدبیری های گذشته و بی برنامگی های فعلی بجای زایمان طبیعی در حال سزارین سیاسی است، تحمل درد زایمان بر عهده دستفروش ها گذاشته شده است.

گویا تمامی معضلات بصری شهر حل شده و مسیر گردشگری از لوث حاشیه نشینی ها پاک شده و سیستم حمل و نقل عمومی در وضعیت قابل قبولی قرار گرفته است و صد البته کارشناسان قابل توجهی برای راهنمایی گردشگران به خدمت گرفته شده اند و شور و شوق مضاعفی در مردم ایجاد شده است و مردم در فرودگاهها و ترمینال ها و ایستگاه راه آهن با گل و شیرینی منتظر گردشگران هستند… و با این همه شهرداری تبریز برای اپیلاسیون چهره شهر از دست فروشی مجبور شده است با قدرت وارد گود مبارزه با شغل کاذب دست فروشی گردد.

لااقل اگر توان روزی رسانی ندارند رویداد بی خاصیت تبریز ۲۰۱۸ را بهانه قدرت نمایی خود نکنند و بی عرضگی را با سرکوب دستفروش ها ماله کشی نکنند.

در حالی که بازار تبریز اسیر رقص دلار است و کارخانجات استان اسیر ورشکستی و کم کردن سقف تولید هستند، مردم بی نوا که تقوای دینی دارند و حاضر به فروختن ناموس و دین و شرافت شان نیستند باید چه کار کنند تا فرزندان شان در جلوی چشم شان نمیرند؟!

آیا باید دست فروشی را سرکوب کرد تا او بخاطر بیکاری و یا بخاطر بی پولی هر گونه کثافت کاری مجاز بشمارد؟!

شهرداری البته در قبال تصمیم نوروزی اش، عقد قراردادی با دست فروش ها بسته بود که در نوع خود بی نظیر بود؛ اجاره ماهیانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومنی با حق شارژ ماهیانه ۵۰ هزار تومن، خلاصه تدبیر شهرداری در قبال دستور تسهیل و آزاد گذاشتن دست فروشی از سوی امام جمعه تبریز بود!

آیا دستور دکتر آل هاشم، برای حمایت از وضعیت اقتصادی دستفروش ها بود یا پیشنهادی بود برای رشد اقتصادی سازمان شهرداری تبریز؟!

چرا دستور امام جمعه تبریز را در حد تعارف تقلیل داده اند؟! مگر امام جمعه با این کار نمی خواست در این وانفسای اقتصاد مریض مملکت، با حمایت خود از دست فروشی فضاهای زیر پوستی فساد و بزه را به حداقل برسانند؟ چرا شهرداری تبریز بر خلاف چنین مدیریت منطقی شرایط سخت اقتصادی فعلی، بقول ترک ها در جهت وادار کردن مرد به نامردی قدم بر می دارد؟!
چرا اراده امام جمعه تبریز برای یاری طبقه مستضعفین که می توانست با همکاری شهرداری تبریز به دیگر دستگاه ها نیز سرایت کند، بنحوی آن همت عالی را چنین ذلیل کردند که مادری برای کانال بیداری آذربایجان شکوائیه بیاورد که اگر دست فروشی نکنم دخترانم از گرسنگی خواهند مُرد؟!

آقای عضو شورا که دائما در حال مردم داری تبلیغاتی هستید و حامی اصلی شهردار فعلی هستید! شما که عمری در محله های فقیر نشین مملکت زندگی کرده اید چگونه راضی شده اید شرافتمندی مستضعفین بخاطر جبران کسری بودجه شهرداری چنین لجن مال دستورالعمل های بی فایده و ضد مردمی گردد؟!