مطالعه علل اصلی گرایش به اعتیاد در اردبیل
مطالعه علل اصلی گرایش به اعتیاد در اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بررسی برنامه‌های مقابله با اعتیاد تصریح کرد: طی بررسی و مصاحبه با افراد گرفتار اعتیاد و مطالعات جامع، مهم‌ترین علل گرایش به اعتیاد در این استان مطالعه شده است. وی افزود: با وجود اهمیت استفاده از این […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بررسی برنامه‌های مقابله با اعتیاد تصریح کرد: طی بررسی و مصاحبه با افراد گرفتار اعتیاد و مطالعات جامع، مهم‌ترین علل گرایش به اعتیاد در این استان مطالعه شده است.

وی افزود: با وجود اهمیت استفاده از این مطالعات در برنامه‌های مقابله و مبارزه با اعتیاد، متأسفانه ادارات متولی توجه به آن نداشته و به جز چند مورد مراجعه برای دریافت نتایج مطالعات نداشتیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تأکید کرد: بی‌توجهی به مطالعات و تغییر الگوها و علت‌های گرایش به اعتیاد در ادامه موجب می‌شود برنامه‌های پیشگیری و مقابله نیز بی‌نتیجه باقی بماند.

خدادادی با اذعان به اینکه اعتیاد و مواد مخدر معضل در کل جهان و از جمله در کشور است، اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند مبارزه کاربردی با این آسیب اجتماعی هستیم.

وی تأکید کرد: به ویژه با تغییر الگوهای اعتیاد از جمله گرایش به مصرف مواد صنعتی، کاهش سن اعتیاد و عواملی از این دست ضروری است نگاه کاربردی در امر مبارزه داشته باشیم.