شهردار زنجان: مدیران ۲کارت عزل می شوند/انباشت ۲برابری نیرو در شهرداری
شهردار زنجان: مدیران ۲کارت عزل می شوند/انباشت ۲برابری نیرو در شهرداری

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، مسیح الله معصومی در نخستین حضور رسمی خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به بیان دیدگاهها، نظرات، برنامه و چالش های موجو مدیریت شهری پرداخت و از تحول و ارائه خدمات بیشتر در شهر و رسیدگی مشکلات شهروندان سخن گفت.وی افزود: مدیر میدانی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، مسیح الله معصومی در نخستین حضور رسمی خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به بیان دیدگاهها، نظرات، برنامه و چالش های موجو مدیریت شهری پرداخت و از تحول و ارائه خدمات بیشتر در شهر و رسیدگی مشکلات شهروندان سخن گفت.
وی افزود: مدیر میدانی به این معناست که لخظه به لحظه مسائل مربوطه را رصد و حضوری منظم داشته باشند و در این ارتباط کانال دیده بان حقوق شهروند راه انداری شده است.
وی یادآوری کرد: عملکرد این کانال به گونه ای است که روابط عمومی وظیفه دارد با نگاه انتقادی که در داخل شهر بویژه خدمات شهری وجود دارد، عکس و تصویر گرفته و در کانال منتشر کند و مدیر مربوطه شهری نیز موظف است در حداقل زمان ممکن پاسخ لازم را ارائه کند.
شهردارزنجان گفت: در مدیریت شبانه شهر زنجان حوزه های نظارتی خدماتی در شهر وجود ندارد و بر این اساس افرادی برای نظارت های بیشتر متصدی این کار خواهند شد.
وی ابراز کرد: یکی از برنامه های مهم شهرداری و برای ملاقات های مردمی راه اندازی اتوبوس خدمت است که مدیران با حضور در محلات نسبت به اعلام نیازها و مشکلات و در خواست مستقیم بدون واسطه شهروندان اقدام می کنند.
معصومی افزود: با راه اندازی شماره پیامکی ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری فراهم می شود و علاوه بر آن چارت سازمانی بویژه تعیین تکلیف نیروهای مازاد و قرارگیری نیروها در پست های مربوطه مشخص خواهد شد.

*** انباشتگی بیش از ۲ تا ۲٫۵ برابری نیرو در شهرداری وجود دارد
شهردار زنجان ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد مدیریت شهری در حوزه منابع انسانی هیچ ساختار رسمی و منسجمی ندارد و هیچ نیرویی در مکان یابی و در جای خود خود مستقر نشده است.
وی یادآوری کرد: می توان گفت انباشتگی بیش از ۲ تا ۲٫۵ برابری نیروها بر اساس چارت سازمان مصوب وزارت کشوردر این حوزه وجود دارد.
معصومی افزود: حتی نوع وظایف و شرح وظایف نیروهای شهرداری نیز تدوین شده نیست و این مهم بخاطر بازدید ها انجام گرفته است.
وی بیان کرد: در حوزه امور زیربنایی نیزبه غیراز پل سیدالشهدا و بازگشایی محور زینبیه هیچ پروژه کلانی در این شهر وجود ندارد و همین ۲ پروژه نیز به اندازه کافی نارضایتی شهروندان را بدنبال داشته و حتی کسانی که از این محور و گذر عبور می کنند چندان خوشایند انان نیست.
معصومی افزود: در حوزه مالی و اقتصادی نیز هیچ درآمد پایداری برای این شهر تعریف نشده و پرداخت حقوق ها و هزینه های شهرداری صرفا و مبتنی بر درامدهای زودگذر اعم از عوارض ساختمانی، دریافت مالیات ارزش افزوده و سایر عوارضی بوده که نمی توان انها را در آمد پایدار قلمداد کرد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن در پرداختی ها به پیمانکاران شفافیت مالی وجود نداشته و باید پرداختی ها یک مکانیزیم تعریف شده که همگان مطلع باشند و وجود داشته باشد که چنین نیست و عقب ماندگی های حقوقی نیز چند ماهه و در بخشی قسمتها مانند حقوق کارگران در حوزه فضای سبز رخ داده است.
شهردار زنجان گفت: در حوزه خدمات شهری نیز سازمان های شهرداری گرفتار روزمرگی بودند و طی بازدیدهای انجام گرفته نشان داد که بیشتر در حد رفع و تکلیف و مدیریت می شودو در حوزه مبلمان شهری به ویژه در فضاهای باز شهری، مجموعه فضا و پارک مبلمانی به لحاظ کمی و کیفی وجود ندارد.
وی یادآوری کرد: در حوزه جمع اوری زباله نیز ضمن اینکه فرهنگ سازی مناسبی در بین شهروندان انجام نگرفته در ارائه خدمات نیز دارای مشکلاتی است.
به گفته معصومی، به لحاظ مکانهای فیزیکی نیز و بسیاری از واحدهایی که تحت عنوان سازمانهای تابعه و یا واحدهای مرتبط بوده یا مستاجر یا دارای بناهای تخریب و یا دارای فرسودگی و فاقد بنا هستند.
معصومی افزود: بر این اساس شهرداری مناطق یک و ۲ به جای اینکه در منطقه دسترس شعاع همسایگی مردم باشند در یکجا مستقر شده اند .
وی بیان کرد: : مردم از فرآیندانجام کار و نحوه پاسخگویی کرکنان شهرداری نارضایتی داشتتد و از طولانی بودن آنها گله مند هستند.
شهردار زنجان گفت: عملکرد گذشته شورای شهر و یا شهرداری زیر سوال بردن نیست بلکه هدف این است که همراهی و هماهنگی بیشتر شهری ایده ال رابرای شهروندن رقم بزند.
وی اظهار کرد: با وجود ظرفیت های که در شهر وجود دارد میتوان حرکت های خوبی انجام داد با اغلب مدیران رده اول شهرداری و برنامه ها و تکالیف مشخص و اعلام شده است.
معصومی خاطر نشان کرد: زمین لرزه اخیر یک هشدار و تذکر جدی به همه مسئولان شهر و کشور است و بر این اساس تدوین مدیریت بحران شهر و شهرداری نیز در امداد رسانی بهنگام در حوادث نقش اساسی دارد.
شهر زنجان به عنون مرکز استان با ۴۲۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵۰ کیلومتری غرب تهران واقع است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش