رتبه صنعتی استان زنجان تک‌رقمی می‌شود
رتبه صنعتی استان زنجان تک‌رقمی می‌شود

علی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مجموع پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده طی سال گذشته در استان زنجان یک زهرا و ۳۱۱ فقره بوده است. وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته بر اساس پروانه‌های صادره در استان زنجان است، تصریح کرد: با صدور پروانه […]

علی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مجموع پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده طی سال گذشته در استان زنجان یک زهرا و ۳۱۱ فقره بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته بر اساس پروانه‌های صادره در استان زنجان است، تصریح کرد: با صدور پروانه بهره‌برداری برای ۱۳۱ واحد صنعتی و تولیدی در استان برای ۲ هزار و ۱۳۸ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گیرد، اضافه کرد: با تحقق سالانه یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، تا پایان برنامه ششم توسعه، رتبه صنعتی استان تک‌رقمی می‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در استان زنجان محقق شده است، یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان سرمایه‌گذاری در سال‌جاری هم بیش از یک هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه میزان اشتغال‌زایی بر اساس پیش‌بینی‌ها طی سال‌جاری در استان زنجان بین یک هزار و ۹۰۰ تا ۲ هزار و ۱۰۰ شغل خواهد بود، ادامه داد: تعداد فرصت‌های شغلی بستگی به نوع طرح‌های مورد بهره‌برداری در استان دارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در صورتی که طرح‌های مورد بهره‌برداری در استان زنجان شامل طرح‌های کاربری باشد، اشتغال‌زایی ایجاد شده هم بالا خواهد بود، افزود: طرح‌های سنگین و بزرگ با وجود سرمایه‌گذاری بالا، اشتغال‌زایی کمتری دارند.

انتهای پیام/ی