وضعیت اشتغال در زنجان رو به رشد است/نرخ تک رقمی بیکاری حفظ شود
وضعیت اشتغال در زنجان رو به رشد است/نرخ تک رقمی بیکاری حفظ شود

محمدرضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در استان زنجان رو به رشد است، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان تک رقمی شده و باید این مهم حفظ شود.  وی از کاهش بیکاری در سالجاری در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری دولت برتوسعه اشتغال […]

محمدرضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال در استان زنجان رو به رشد است، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان تک رقمی شده و باید این مهم حفظ شود. 

وی از کاهش بیکاری در سالجاری در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری دولت برتوسعه اشتغال و تولید تاکید دارد. 

مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۶ هزار شغل در استان زنجان پیش بینی شده است و با این کار نرخ بیکاری بیش از ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت. 

یوسفی تاکید کرد: استان زنجان بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار و ۶۱ نفر جمعیت دارد و تعداد شاغلین هم ۶۲۶ هزر و ۴۱۹ نفر است و تعداد جمعیت بیکار استان زنجان ۳۵ هزار و ۱۶۴ نفر است. 

وی افزود: نرخ بیکاری در استان زنجان در سال ۹.۷ درصد بودکه نسبت به سال ۹۴ نرخ بیکاری یک دهم درصد کاهش یافته است. 

وی گفت: ۶۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی وارد بازار کار می شود و باید نرخ تک رقمی بیکاری حفظ شود. و برای توسعه اشتغال باید با برنامه و مدیریت وارد کار شد. 

مدیر کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان از نظر اشتغال جزو استانی‌هایی است که نرخ بیکاری آن تک رقمی است و  نرخ تک‌ رقمی بودن بیکاری دلیل بر آن نمی‌شود که برنامه‌های خود را متوقف کنیم ولی باید این جایگاه تقویت شود.